joda Startet 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2006 Jeg har en båt der det er teak/nøttetre dashbord der lagene med lakk og treverk har flasset/løsnet.Dette går ikke ann å reparere så det må lages nytt.Får ikke kjøpt orginalt lenger.Dette har skjedd pga mye sol(båten har gått i syden igang)og saltvann. Noen som har noe forslag til hva jeg skal gjøre?Vurdere kanskje carbon hvis det er vanskelig med treverk Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Bilder? Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Jeg lagde "carbon"plate selv. Kappet til en aluminiumsplate, som jeg trakk med "carbon"film. Ble greit det. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Scand Dynamic 9200 Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 Prøv RETRONIC AS i Namsos. De kan kansje ha ferdig på lager.... eller de kan lage det meste... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 Her finner du noe i hvert fall....Link til tråd Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 19.August.2008 Link til dette innlegget Svart 19.August.2008 Skulle ikke forundre meg om joda har funnet ut av dette etter to og et halvt år............... Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 19.August.2008 Link til dette innlegget Svart 19.August.2008 Joda, Retronic as lager nok det meste, men jeg forsøkte å bestille en liten plate etter oppgitte mål...men nei, jeg måtte heller komme igjen til høsten. Jeg svarte vel at kanskje de hadde tatt bestillingen min mer seriøst dersom den var noe større? Det fikk jeg selvsagt ikke noe svar på. Tenkte å gi de en mulighet til....til hsøten. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 19.August.2008 Link til dette innlegget Svart 19.August.2008 (redigert) Sjekk med en møbelsnekker om han har noe 2-4mm finér du kan lime på originalplata med epoxy e.l.. Med pussing og lakking får du ett riktig så lekkert dashbord igjen. Eventuelt om du er i Oslo og kan svinge innom Oslo Finérfabrikk. Kjøpte selv ett flak på ca 300 x 60cm 2,8mm mahognyfinér for kr 100,- (med en liten sprekk) for en tid tilbake. Litt Mahogny, kirsebær eller kanskje noe nøttetre blir nok bra Hvis du skal ha det mer moderne selger både Biltema og Torshov Bilrekvisita Carbon-plater for dekorering. Redigert 19.August.2008 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Finn Erik Svart 19.August.2008 Link til dette innlegget Svart 19.August.2008 (redigert) Skulle tro du vil finne et eller annet du vil like her : www.gussi.se Redigert 19.August.2008 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 19.August.2008 Link til dette innlegget Svart 19.August.2008 (redigert) Jeg lagde nytt instrumentpanel til Tora i tre. Limte tynne lag (ca 5mm) av rosewood på finerplate (furu) med epoxy og kantet med samme treslag. Lakkerte med to-komponent pu lakk. Jeg brukte rosewood fordi jeg hadde noen skrapmaterialer liggende. Mahogny, teak eller nøttetre burde bli like bra. Fremgangsmåten er vist her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28704&st=120 Innlegg 127 Redigert 19.August.2008 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.