Daggad Startet 19.Mai.2006 Del på Facebook Startet 19.Mai.2006 Jeg har brukt båten mye nå i seinvinter/vår og i dag begynte oljelampa og blinke.. Var langt ute, men åpnet opp og sjekket oljen. Denne var det i alle fall nok av (heller litt for mye men dette skal sjekkes på kald motor) og den var ren og fin, men en del luftbobler la seg på pinnen. Stusset litt på dette, men regner med det ikke er unaturlig på varm motor. Etter at motoren fikk hvile et par minutter var de også borte. Noen som har erfaring med dette ... Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 19.Mai.2006 Del på Facebook Svart 19.Mai.2006 (redigert) kjøp en Honda neste gang..... det mest sannsynlige er en dårlig kontakt mellom oljetrykkgiver og oljelampa. en annen mulighet er manglende skift av oljefilter alt for lite oljer men,... du har sagt oljemengden er ok. bør sjekkes snarest. neida, det med Honda er ikke tull.... Redigert 19.Mai.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 20.Mai.2006 Del på Facebook Svart 20.Mai.2006 (redigert) Det er ikke service varsling da. På min 90 hk blinker iallefall lampen når jeg har kommet til service intervallene .20 timer 100 timer o.s.v, uten at det er noe fare på ferde. Ps Jeg har hatt både store og små Suzuki motorer fra 90 tallet til nå og mine har i grunn fungert helt ok. Redigert 20.Mai.2006 av Alo Mikkel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 20.Mai.2006 Del på Facebook Svart 20.Mai.2006 I manualen til min DF40 står det at oljelampa vil blinke når det er på tide med oljeskift. Dersom du har for lavt oljetrykk el. vil lampa lyse og så vill buzzeren buzze i tilllegg. Samtidig vil maks turtal være begrenset til 3000o/min. Løsningen er altså å skifte olje, og nullstille systemet. Dette gjør du ved å slå på tenningen, ta bort "nøkkelen" på dødmansknappen og dra dødmansknappen ut 3 ganger i løpet av 10 sek. Så skal du høre en kort beep. Slå av tenningen. Da skal du ha fortalt systemet at du har skiftet olje og alt burde være OK. Sitér dette innlegget Link to post
ADNOH Svart 20.Mai.2006 Del på Facebook Svart 20.Mai.2006 Dette er som flere sier varsel om behov for oljeskift. Når det gjelder deg som foreslå bytte til Honda, så pratet jeg i dag med en som eier en Honda 50HK som har bare problemer og vil nå vurdere å bytte til Suzuki! Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Gudrun Svart 20.Mai.2006 Del på Facebook Svart 20.Mai.2006 Må si jeg har hørt dette tidligere og dro litt på smilebåndet da jeg leste innlegget: Jeg pleier å si at når det gjelder oss nordmenn er det å lese bruksanvisning det aller aller siste vi gjør når problemer oppstår. Ellers synes jeg det burde vært et annet lys som blinket enn det røde oljelyset. Rødt i mine øyne er øyeblikkelig fare, mens derimot et gult blinkende er mer i den gaten jeg synes passer seg en (kraftig?)påminnelse... eller? Sitér dette innlegget Link to post
ADNOH Svart 20.Mai.2006 Del på Facebook Svart 20.Mai.2006 Hvis denne motoren mangler oljetrykk vil en kraftig summer gi signal om dette samtidig som oljelampen lyser og motorturtall reduseres automatisk til 2300 o/min Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Daggad Svart 20.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2006 Takker for alle gode tilbakemeldinger ! Kunne ikke ha drømt om at dette faktisk var et varsel for 100 timers oljeskift. Trodde ikke jeg hadde brukt båten SÅ mye hittil i år, men jeg dorger mye og da går tiden fort. (Har fått Ørret på 5,2 kg ) Manualen til motoren skulle jeg lest aller først, og jeg er en liten manualfreak, men denne var bortlånt til en kompis som hadde mistet sin.. Slipper heldigvis å gå til Honda butikken da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.