Jump to content

2006 Yamaha: 9.9 -> 15 hk?


Speeder

Recommended Posts

Jeg har tenkt til å trimme min Yamaha 9.9 2006 modell til 15 hk. Inne i motoren er det en liten metall plate som stopper gass håndtaket. Da jeg fjærnet platen kunne jeg vri gassen enda litt lenger enn vanlig. Så det jeg lurer på er om det er noen som som vet om det er det som hindrer motoren ifra å være 15hk eller om om jeg må fjærne platen som sitter mellom forgasseren og Motor blokka i tillegg til å skifte forgasser.

 

P.s vet ikke hvordan forgasser jeg har men håper det er noen som kan hjelpe meg.

 

m.v.h Speeder

Redigert av Andreas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvorfor ikke spørre forhandleren du kjøpte fra?

Kjøpte en 9,9hk Johnson for en del år siden, men forut for kjøpet sjekket jeg om denne enkelt kunne gjøres om til 15hk, og det kunne den. Fikk anbefalt å kjøre inn motoren først og så stikke innom dem og få byttet ut en "dippedutt", betale 750 kroner og tut og kjør!

Enkelt og greit :yesnod: .

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kjøpte en 9,9hk Johnson for en del år siden, men forut for kjøpet sjekket jeg om denne enkelt kunne gjøres om til 15hk, og det kunne den. Fikk anbefalt å kjøre inn motoren først og så stikke innom dem og få byttet ut en "dippedutt", betale 750 kroner og tut og kjør!

Enkelt og greit :yesnod: .

Hei

Det er bare en pakning som skal skiftes, fikk jobben gjort for NOK 300,-

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

9,9 'en din (med grått deksel?) yter nå ca 13,5 hk. Reedventilene må byttes eller endres i fra en åpning på 1,3mm til 6mm for å gi 15hk. Derfor er det svært få som har YAMAHA 9,9(15) De har 9,9(13,5) :blush: Har du svart Vmax trengs ikke dette inngrepet. :cool:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...