Jump to content

Hvordan feste gummibåt i davidere?


Patton

Recommended Posts

Gummibåt på 270cm m/5 hk påhenger er nå innkjøpt. På moderskipet (Marex 770 holiday) er det montert davidere med avstand 185 mellom dem, mitt ene spørsmål er hvordan feste gummibåten i daviderne på en lettvint og trygg måte? Gummibåtern har treplater i bunnen og oppblåsbar kjøl, veier ca 45 kg. Utover tre festeringer (2 foran på siden og en i baugen) er det ikke noen festeanordninger utover håndtakene.

 

På moderskipet er det montert holder for påhengere, men hva sier erfaringene rundt feste av påhenger? Bør den alltid av, eller kan den være på gummibåten mens den henger i daviderne?

 

Regner med at det finnes mye erfaring rundt dette temaet her på Båtplassen. Jeg har søkt i åpent forum, men ikke funnet noe som direkte går på denne problematikken.

 

Mvh

 

Patton (som sjøasatte på torsdag kveld - og som nå gleder seg veldig til sesongen - med både nytt modefarøy og ny jolle).

Link to post
Share on other sites

Takk til Skipper Worse for tips om tråd som forklarte en måte å gjøre dette på med montering av ringer/oppheng i akterspeil og dørkplate. Takk også for "rettledningen" i rettskrivning, etter et langt liv i uvitenhet om hvordan ordet "daviter" korrekt staves, er det greit å få detaljene på plass. Jeg kjenner meg nå som et mer komplett menneske....

 

Imidlertid lurer jeg på om det er medlemmer som har tips om hvordan man kan henge opp jolla ved hjelp av orginale ringer/håndtak? Så kan jeg gjøre en samlet vurdering etter å ha vurdert gode alternativer. Fant ikke noe konkret om dette i Worses tråd.

 

Ellers er det bare å ta en skål for den finske seier i MPG....

 

Fortsatt god lørdagskveld.

 

Patton

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...