Jump to content

CE-godkjenning


Holmedal

Recommended Posts

Ja for noen selskap.

 

Når kom den til Norge da.

Etter 1998 er du ille ute. Der er vist flere båteiere som har fått beskjed om å sende båten ut av landet igjen , destruere den , eller CE godkjenne den kjapt som f....Alt på egen regning

Dette er rykter og eg kan ikke stå for om dette er sant eller ikke.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Ja for noen selskap.

 

Når kom den til Norge da.

Etter 1998 er du ille ute. Der er vist flere båteiere som har fått beskjed om å sende båten ut av landet igjen , destruere den , eller CE godkjenne den kjapt som f....Alt på egen regning

Dette er rykter og eg kan ikke stå for om dette er sant eller ikke.

 

ok..båten er bygget ny i norge, men han som bygger disse båtene fikk ikke godkjenning før i 2004. Den båten som er solgt i 2003 ble solgt som halvfabrikat etter det jeg forsto, og nå står båten tilsalgs. Han som bygget og solgte båten hadde den ikke ce-godkjent,og skjønner ikke hvordan den kan være godkjent, men han som eier båten i dag sier at den er ce-godkjent. var vel en regel om at man måtte ha båten i fem år så var den ce-godkjent?

 

mvh

holmedal

Link to post
Share on other sites

Jo det er en en klausul på at båter uten CE merking skal beholdes i 5 år før salg. Dog skal de ha en samsvarserkæring som forteller i hvilke stadie den er levert fra produsent.

Er den CE godkjent har den et skilt skrudd opp som tydelig forteller dette. Det små merket på hekken (lite nr.) er bare et identifikasjons nr.... Tidligere kalt "HIN nr"... Nå skiftet navn, selvfølgelig....

Hvis du får forsikret båten hadde jeg ikke brydd meg. Får du den ikke forsikret er det en så stor mangel at du får omgjort handelen....... Ihvertfall hvis du legge inn en merknad på det i kontrakten før alle pengene blir overført.....

Ellers har det stått ganske mye i bladet Båtmagasinet i de siste nummerne om akkurat dette særnorske fenomenet: Selvbygging (og CE merking).

Men kanskje båtbygger bør hjelpe litt til her......... siden han har fått godkjenning etter den er bygget......??

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja for noen selskap.

 

Når kom den til Norge da.

Etter 1998 er du ille ute. Der er vist flere båteiere som har fått beskjed om å sende båten ut av landet igjen , destruere den , eller CE godkjenne den kjapt som f....Alt på egen regning

Dette er rykter og eg kan ikke stå for om dette er sant eller ikke.

Hmm... hvordan kan dette firmaet selge denne båten ferdig CE godkjent med brukte motorer fra 1998 ?

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...&pos=16&tot=135

Link to post
Share on other sites

Hmm... hvordan kan dette firmaet selge denne båten ferdig CE godkjent med brukte motorer fra 1998 ?

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...&pos=16&tot=135

Enten er det juks(for motorene er ikke godt å få godkjent i dag) Eller så har dei funnet et hull i regelen. Er båten allerede kommet til Norge(Før 1.1-06) så kan en ta vare på motorene.

 

Har dei utslipp og støy papirer på gitte motorer går det også fint.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...