bliss X Startet 21.Mai.2006 Del på Facebook Startet 21.Mai.2006 Fester aralditt seg på aluminium? Har ei plate som har korrodert litt, og trengte å sparkle igjen noen av ujevnhetene. Tok det jeg hadde - aralditt. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 21.Mai.2006 Del på Facebook Svart 21.Mai.2006 Om det er helt nypusset så går det kansje bra. Aluminium koroderer/oksiderer fryktelig fort. Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 21.Mai.2006 Del på Facebook Svart 21.Mai.2006 (redigert) Jeg hadde ikke tankmåler på en båt jeg hadde tidligere, så jeg skar opp et 1 cm. bredt spor i hele aluminiums tankens høyde, og limte en glassplate over sporet med araldit, det holdt det 5 årene jeg hadde båten. Og så var det en fin måte å se hvor mye som var igjen på tanken Redigert 21.Mai.2006 av Sylvester (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Frivakten Svart 21.Mai.2006 Del på Facebook Svart 21.Mai.2006 Påsleng-spørsmål: Hva kan man pusse oksidert aluminmum med? Autosol? Hva med større ting som f.eks båthenger? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
bliss X Svart 21.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2006 Får se om det holder når aralditten får herda. Var så dum å sru løs lokket til vanntanken idag. Skal bl.a bytte giveren til måleren. Har pusset ned plata, men det er store kratere der pakningene skal sitte, så jeg redd det ikke blir tett. Derfor har jeg prøvd å fylle de værste kraterne med aralditt. Var også dum nok til å vaske tanken med Zalo. Har kjørt gjennom ca 500 liter med vann etterpå. skummet i vasken sto omtrent i takhøyde. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 21.Mai.2006 Del på Facebook Svart 21.Mai.2006 Araldit gir meget godt feste til aluminium. Det beste du kan gjøre er å varme det du skal lime. Se på tabellen for "tørketid". For å få nok varme på en tank som jeg limte, Varmet jeg noen steiner som jeg la rundt limstedet og dekket til. Dette gjorde at limen ble hardere. Håper det går bra. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 22.Mai.2006 Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 Var så dum å sru løs lokket til vanntanken idag. Skal bl.a bytte giveren til måleren. Har pusset ned plata, men det er store kratere der pakningene skal sitte, så jeg redd det ikke blir tett. Derfor har jeg prøvd å fylle de værste kraterne med aralditt.Synes ikke det var så dumt. Det er vel bedre å utbedre nå istedet for å vente til det begynner å lekke. Araldit fester veldig bra til aluminium. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
r-edholm Svart 22.Mai.2006 Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 Er ikke Aralditt et epoxylim? Westsystem sier nei til aluliming.. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 Nå er det egentlig ikke snakk om liming da, det jeg har gjort er mer en form for sparkling. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.Mai.2006 Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 Det blir jo ikke stående under vann , og ikke utsatt for mekanisk påkjenning, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det må holde helt fint. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
horg Svart 23.Mai.2006 Del på Facebook Svart 23.Mai.2006 Dra på Biltema, kjøp Epoxykitt for aluminium (art.nr.36-1303) har brukt det til tilsvarende jobb, kan slipes,bores......., er veldig fornøyd med produktet Horg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.