Jump to content

Aralditt og aluminium


bliss X

Recommended Posts

Jeg hadde ikke tankmåler på en båt jeg hadde tidligere, så jeg skar opp et 1 cm. bredt spor i hele aluminiums tankens høyde, og limte en glassplate over sporet med araldit, det holdt det 5 årene jeg hadde båten. Og så var det en fin måte å se hvor mye som var igjen på tanken

Redigert av Sylvester (see edit history)

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

Link to post
Share on other sites

Får se om det holder når aralditten får herda.

 

Var så dum å sru løs lokket til vanntanken idag. Skal bl.a bytte giveren til måleren. Har pusset ned plata, men det er store kratere der pakningene skal sitte, så jeg redd det ikke blir tett. Derfor har jeg prøvd å fylle de værste kraterne med aralditt.

 

Bilde

 

Var også dum nok til å vaske tanken med Zalo. :lol: Har kjørt gjennom ca 500 liter med vann etterpå. skummet i vasken sto omtrent i takhøyde. :lol:

Link to post
Share on other sites

Araldit gir meget godt feste til aluminium. Det beste du kan gjøre er å varme det du skal lime. Se på tabellen for "tørketid". For å få nok varme på en tank som jeg limte, Varmet jeg noen steiner som jeg la rundt limstedet og dekket til. Dette gjorde at limen ble hardere.

Håper det går bra. :seeya:

Link to post
Share on other sites

Var så dum å sru løs lokket til vanntanken idag. Skal bl.a bytte giveren til måleren. Har pusset ned plata, men det er store kratere der pakningene skal sitte, så jeg redd det ikke blir tett. Derfor har jeg prøvd å fylle de værste kraterne med aralditt.

Synes ikke det var så dumt. Det er vel bedre å utbedre nå istedet for å vente til det begynner å lekke.

 

Araldit fester veldig bra til aluminium.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Det blir jo ikke stående under vann , og ikke utsatt for mekanisk påkjenning, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det må holde helt fint.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...