Jump to content

Tips til bruktbåt under 250 000kr


John Doe

Recommended Posts

Det er mange bra modeller, Bella er en.

 

Men hvorfor ikke gå for 655, det vil du ikke angre på...

Her er ett eksempel fra Finn.no

1998 modell, denne er stort sett samme båt som dagens 2006 modell. I prisklassen du etterspør er det vel 2-takt som er mest aktuelt (dog er det noen med Honda 90 hester).

 

Eller hva med denne, med mye utstyr og 140hester 4-takt til 294.000. Har selv makan motor, og anbefaler den gjerne. Dette er markedets stilleste motor i klassen. Litt for dyr for ditt budsjett, men etter min mening en enda bedre investering i både båtglede og framtidig andrehåndsverdi.

 

Lykke til med valget ditt! :flag:

Link to post
Share on other sites

Ibiza ville vært min 1.prioritet! Da får du kvalitet for kronene... eks. Ibiza 20 Touring.

Ibiza er en pen kvalitetsbåt med gode kjøreegenskaper, ingen tvil om det. Så dette kan være et godt valg.

 

Grunnen til at vi valgte 655 framfor Ibiza (var faktisk en tur hos fabrikken i Grimstad) var først og fremst at Ibizaen er en mer ren dagsturbåt, har ganske klaustrofobisk kabin sammenlignet med Skibsplast, samt at den ikke har egen plass til kalesjen (må legges inn i kabinen). For oss som alltid kjører med kalesjen av var dette diskvalifiserende. Men Ibiza er gromme båter, det er sikkert :wink:

Link to post
Share on other sites

Ibiza er en pen kvalitetsbåt med gode kjøreegenskaper, ingen tvil om det. Så dette kan være et godt valg.

 

Grunnen til at vi valgte 655 framfor Ibiza (var faktisk en tur hos fabrikken i Grimstad) var først og fremst at Ibizaen er en mer ren dagsturbåt, har ganske klaustrofobisk kabin sammenlignet med Skibsplast, samt at den ikke har egen plass til kalesjen (må legges inn i kabinen). For oss som alltid kjører med kalesjen av var dette diskvalifiserende. Men Ibiza er gromme båter, det er sikkert :wink:

 

Enig med deg her Andy, John Doe må kanskje først stille seg noen kriterier og hva han skal bruke båten til. Men båtene som er nevnt her er alle gode båter og innen for rekkevidden av "budsjettet" som mr. Doe nevnte.

 

LODDA :flag:

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett på Skibsplast 655 fordi

 

- Utenbordsmotor

- Stor kabin med bord og sitteplass

- Kvalitet?

- Muligheter for fiske

- Utseende

- God investering?

- Hørt mye positivt om båten, spesielt sjøegenskapene

- Plass til mange personer

- Kokeapparat, vask og toalett

- Delt kalesje med ståhøyde under

- Høy båt

 

Helst kunne jeg tenkt meg å brukt mindre enn 250 000kr... Noen forslag da?

 

Takk for tilbakemeldingene!

Link to post
Share on other sites

Du har oppgitt mange gode grunner til hvorfor du finner Skibsplast interessant, men ved to av uttalelsene setter du et spørsmålstegn;

 

1. God investering - hvis det er en invistering i økonomisk forstand du ser etter, nei ,båt er en utgift, men en meget god investering i trivsel og velferd, hvis man er glad i sjøen da!

 

2. Kvalitet - Skibsplast er et anerkjent norsk merke og derfor også å lett å få solgt når/hvis den tid kommer. Det betyr også at det kan være "en minst mulig dårlig investering", hvis du skjønner hva jeg mener?

 

På meg virker det som du har, nesten, bestemt deg så "what are you waiting for?"

 

Lykke til!

:sailing:

 

ps

kjøp alltid størst mulig motor, det vil du ikke angre på!

ds

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett på Skibsplast 655 fordi

- Utenbordsmotor

Dette er en fordel i denne klassen ja. Forholdsvis lite utvalg i diesel (dog er den lille Mercruiseren bra, men har vel litt hard gange). Innenbords bensin ville iallefall ikke jeg hatt.

- Stor kabin med bord og sitteplass

Det er klassens største kabin. God sittehøyde selv for høye personer. I tillegg er det en takluke i kabinen med utgang, føles ikke klaustrofobisk å ligge/sitte der inne.

- Kvalitet?

Det er kvalitetsbåt.

- Muligheter for fiske

Jada, anbefaler da å ta vekk putene (selv om de kan tørkes av).

- Utseende

Mener selv den er stilig. Kanskje litt høy pga plassen i kabinen. Ibiza, Bella og andre har flatere front

- God investering?

Ja. Ga selv 309000 for vår høsten 2003. Vil ikke selge den for under 350000.

- Hørt mye positivt om båten, spesielt sjøegenskapene

Den har gode, allround sjøegenskaper. Vær dog klar over at kjølen er forholdsvis flat bak, og kan derfor få litt harde landinger om man hopper på bølgene.

I fjor sommer reiste vi rett over fra Koster til Stavern i liten kuling (styrke 12) med 655'en. Var ikke et øyeblikk redd, selv om det selvsagt ble en slitsom tur i såpass mye sjø. Så forøvrig kun en annen båt (seilbåt) som tok samme turen den dagen...

- Plass til mange personer

Den er godkjent for 8 personer, ute er det grei sitteplass til 7.

- Kokeapparat, vask og toalett

Ja, den er godt egnet til overnatting en helg eller så. Har også enormt med stuerom både inne og ute.

- Delt kalesje med ståhøyde under

Ja, og denne er grei å ta av og på (fremre delen har glidelås istedenfor alle hempene)

- Høy båt

Den er høy, og derfor litt følsom for sidevind.

 

Jeg ville valgt 655 igjen om jeg skulle kjøpt i dag.

Link to post
Share on other sites

Jeg var og så på en Skibsplast 655 i går... 2004 modell med 2004 modell Suzuki 115hk. Perfekt! Men prisen... 325kkr er nesten 100kkr over det jeg hadde som maks. grense. :headbang: Men for en båt... :cheers: Jeg har bestemt meg for 115hk og firetakt. Er det realistisk å finne en 2000 modell med det til under 250 000kr? Hvor?? Lett på Finn, Autodb, Zett osv. :confused:

 

John Doe

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...