Mouche Svart 1.Juni.2006 Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 De første FIcht-motorene var nær en katastrofe og var den direkte årsaken til at OMC gikk konkurs. De store forhandlerne slet med å finne tennplugger som fungerte og det var mye "breakdown" og reklamasjoner. Bombardier viderutviklet/forbedret konseptet/marginer/produktkontroll og motorene ble visstnok bedre. At de nye motorene nå heter E-tech skyldes nok i stor grad behov for å bedre/endre markedsføringen for ingen får meg til å kjøpe en Ficht-motor (og sikket ikke mange andre heller)! Jeg holder på den gode gamle velprøvde to-takt teknologien, de rister litt, de bråker litt, de forbruker litt, de lukter litt, men de starter og går og går og går, og det er vel det viktiste i en kort norsk sommer? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
ivar Svart 1.Juni.2006 Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 At de nye motorene nå heter E-tech skyldes nok i stor grad behov for å bedre/endre markedsføringen for ingen får meg til å kjøpe en Ficht-motor (og sikket ikke mange andre heller)!De skiftet faktisk navn underveis fra Ficht -> Ficht RAM -> DI -> og nå E-Tec. Men såvidt jeg har skjønt så er E-tec mer enn bare et navnebytte, virker som de har lagt ned noen kroner i utvikling av disse motorene... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.