Jump to content

Tips til utenbordsmotor!

John Doe

Recommended Posts

De første FIcht-motorene var nær en katastrofe og var den direkte årsaken til at OMC gikk konkurs. De store forhandlerne slet med å finne tennplugger som fungerte og det var mye "breakdown" og reklamasjoner. Bombardier viderutviklet/forbedret konseptet/marginer/produktkontroll og motorene ble visstnok bedre. At de nye motorene nå heter E-tech skyldes nok i stor grad behov for å bedre/endre markedsføringen for ingen får meg til å kjøpe en Ficht-motor (og sikket ikke mange andre heller)!

Jeg holder på den gode gamle velprøvde to-takt teknologien, de rister litt, de bråker litt, de forbruker litt, de lukter litt, men de starter og går og går og går, og det er vel det viktiste i en kort norsk sommer?

:yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

At de nye motorene nå heter E-tech skyldes nok i stor grad behov for å bedre/endre markedsføringen for ingen får meg til å kjøpe en Ficht-motor (og sikket ikke mange andre heller)!

De skiftet faktisk navn underveis fra Ficht -> Ficht RAM -> DI -> og nå E-Tec.

Men såvidt jeg har skjønt så er E-tec mer enn bare et navnebytte, virker som de har lagt ned noen kroner i utvikling av disse motorene...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...