Jump to content

Targabøyle på båten min


enter4u

Recommended Posts

Vis den passer på bredde /høyde så hvorfor ikke . Flere båter som har en targa rett over kalesja .Men prisen syntes jeg er helt på tryne for et par meter med rør , prøv å få noen til og sveise en for deg . Da får du den akurat sånn du vil ha den og til under halve prisen .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Targabøyle er bare fantastisk!

 

Vi lagde en litt annerledes versjon til en Concorde 9000 vi hadde: kjøpte hardtop, sagde ut mesteparten av den - og lagde liten kalesje som passet inni + kjøpte ny kalesje bak - som til hardtop båt.

 

Dette førte til at vi hadde godt med uteplass, tett båt - og en båt der vi kunne kjøre rimelig godt i motskjø - uten av skjøsprøyten kom inn mellom kalesjen og ruta (vinskjermen).

 

Men, hvis man ikke skal bytte kalesje i utgangspunktet er jo dette en dyr løsning...

 

Mener også at min far en gang i tiden fikk laget en av stålrør (syrefast). - Der det ble montert treverk på toppen (mellom de to bøylene). Fungerte også bra.

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...