Jump to content

Targabøyle på båten min

enter4u

Recommended Posts

Vis den passer på bredde /høyde så hvorfor ikke . Flere båter som har en targa rett over kalesja .Men prisen syntes jeg er helt på tryne for et par meter med rør , prøv å få noen til og sveise en for deg . Da får du den akurat sånn du vil ha den og til under halve prisen .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Targabøyle er bare fantastisk!

Vi lagde en litt annerledes versjon til en Concorde 9000 vi hadde: kjøpte hardtop, sagde ut mesteparten av den - og lagde liten kalesje som passet inni + kjøpte ny kalesje bak - som til hardtop båt.

Dette førte til at vi hadde godt med uteplass, tett båt - og en båt der vi kunne kjøre rimelig godt i motskjø - uten av skjøsprøyten kom inn mellom kalesjen og ruta (vinskjermen).

Men, hvis man ikke skal bytte kalesje i utgangspunktet er jo dette en dyr løsning...

Mener også at min far en gang i tiden fikk laget en av stålrør (syrefast). - Der det ble montert treverk på toppen (mellom de to bøylene). Fungerte også bra.

Lykke til!

Litt usikker på bredden,men tror den er ca 190cm. Jeg kan ta et mål i ettermiddag. Men jeg ser ingen problemer med å kutte den på midten og skjøte med rør. Du kan se at teaken er 2- delt på midten!

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...