Ra Balder Startet 23.Mai.2006 Del på Facebook Startet 23.Mai.2006 Min ene powertrimpumpe (typen med plasttank) lekker olje. Litt vanskelig å se nøyaktig hvor det kommer fra på grunn av vanskelig tilkomst, men oljen renner iallefall ut på toppen av plasttanken. Noen som har gode tips før jeg begynner å skru? Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
JonnyBoy Svart 23.Mai.2006 Del på Facebook Svart 23.Mai.2006 (redigert) Sprekk i tanken, defekt pakning mellom tank og hydraulikkdel eller lekkasje i koblingen til hydraulikkslangene??? Er det mulig å rengjøre for å se hvor det lekker? Kanskje du kan legge et tynt lag med talkum over tanken, da blir det litt lettere å se hvor de første dråpene kommer. Bruk av speil, lommelykt og akrobatiske egenskaper kan være en stor fordel. Redigert 23.Mai.2006 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Ra Balder Svart 16.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2006 Når en først har startet tråden, bør jeg vel også oppgi svaret når feilen nå er funnet: Lekkasjen viste seg etter å ha satt på litt forsiktig baklengs trykkluft og Zalovann på utsiden: En ørliten sprekk i godset rundt gjengene til den ene alumutteren på siden av adapterplaten, rett over tankoverflaten. Tynt gods her, og sprekken kan muligens være resultat av at en tidligere eier har satt inn mutteren med et tetningsstoff der det nok ikke skal være noe tetningstoff, kun en O-ring. Det var det altså ikke plass til. Heldigvis løser problemet seg forhåpentligvis ved at RIB har en plate liggende. Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.