Jump to content

Tynt hvitt laminat til pentrybenk ?


Som

Recommended Posts

Nå vil jeg ha noe annet enn teaken på pentryen og rundt vasken på toalettet. Men jeg vil ikke rive ned halve båten for å skifte platene. Mener å ha sett en tråd hvor det var en som limte på et tynt laminat (lik kjøkkenbenkeplatene) oppå teaken.

Mulig noen vet hvor dette selges ?

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Til lim kan du bruke Kontakt lim, men det må tynnes med K-tynner, for tykt i sin vanlige form.

Platene ( laminat 1 mm) har lett for å flise i kantene, når de skjæres. Bør bruke sag med høyt turtall og skarpt blad. Dårlig erfaring med kontaktlim. Vann kan trekke innunder laminaten og den kan begynne bule.

Link to post
Share on other sites

Til lim kan du bruke Kontakt lim, men det må tynnes med K-tynner, for tykt i sin vanlige form.

:yesnod:

 

Har en viss erfaring med akkurat det, ja. :rolleyes:

0,6 mm skjæres lettest med stanley-kniv, eller klippes med en stor og god saks, men det er rett som HG sier at det sprekker lett, så jobben må gjøres med en viss konduite og forsiktighet.

 

0,6 mm er ikke laminat dvs. flere lag men så vidt jeg erindrer rett og slett det ytterste laget som brukes på baderomsplater.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Brukte kontaktlim på benken min. Jeg har fått en liten "bulk" på en kant. Har ikke klart å få den vekk, da jeg tror det dreier seg litt om en slags spenn i platen. Skal prøve å få lagt inn bilde senere av hvordan dette ble.

 

Kan bekrefte at de er veldig sprøe, så forsiktighet må utvises ved tilpasning. Jeg brukte Stanley-kniv, og det fungerte greit.

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Jeg er også interessert i info om dette. Vil nå gå for litt freshere look på benkeplaten i prosjektbåten - og skal legge til en ekstraplate der komfyren skal felles inn og jeg får jo ikke kjøpt de gamle retro-respateksplatene som ble brukt på alle båter tidligere.

 

Har ikke lyst til å male benkeplaten sånn som Kloppine tenker.

 

Når det gjelder lime-på-platene så har Neumann rettet seg mot proff-kundene nå.

Er der andre steder i Bergen der jeg kan få kjøpt hvit benkeplateoverflate til å lime oppå den gamle?

Link to post
Share on other sites

Prøv i Prefa- gården i Skuteviken......

Når det gjelder disse flakene som ble brukt på badegulv, så var det et produkt en fikk kjøpe hos fargehandleren. Man strødde på i våt lakk til ønsket utseende. Når dette var tørket, var det bare å gi på med lakk over. Undres på om epoxy-gutta har noe tilsvarende ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...