bliss X Startet 26.August.2003 Del på Facebook Startet 26.August.2003 Vi kommer nå til å starte en gedingen oppryddning i kjøp og salgsannonsene. Det er nokså leit at de som annonserer ikke selv følger opp dette. Noen er flinke, men alt for mange lar bare annonsene ligge der til evig tid. Annonser som fjernes vil bli tatt vare på i et par uker slik at de kan legges tilbake hvis vi skulle gjøre en feil. Deretter blir de slettet permanent. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.August.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2003 NB! Vil oppfordre alle som gamle annonser liggende til å rydde opp selv. Det sparer oss for en god del arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 26.August.2003 Del på Facebook Svart 26.August.2003 Hva hvis noen har annonser som er gamle men fremdeles aktuelle? Kan de det gjelder indikere dette på en enkel måte, eller skal alt gammelt slettes uansett og så må hver enkelt legge inn igjen det som fremdeles er aktuelt? Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 26.August.2003 Del på Facebook Svart 26.August.2003 Annonser som har ligget inne i mer enn 4 uker kan vel slettes? I så tilfelle kan man bare legge inn en ny annonse hvis gjenstanden(e) ikke er solgt. Bare et forslag... Sitér dette innlegget Link to post
Tormod Svart 27.August.2003 Del på Facebook Svart 27.August.2003 Hei! En liten kommentar:På alle de nettstedene som folk sjøl kan ordne å fiske annonser uten at det er deadline på hvor lenge annonsen kan være der fungerer sjeldent bra. For å administrere dette på en enkel måte har jeg to forslag: 1. Den eller de som administrerer dette domenet lager det slik at annonsene forsvinner automatisk etter feks to uker. og/eller 2.De som er inne å kikker på annonsen kan trykke på et ikon hvis de finner ut at dulpeditten er solgt. Annonsen blir da fjernet. Hvis man gjør det på denne måten sparer man mye tid og krefter på sitte å gjøre dette manuelt. Tormod Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.August.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2003 Vi har valgt en metode som går på alternativ 2, dvs McDonalds metoden Man sletter selv annonsen sin når den ikke lenger er aktuell, akkurat som man rydder bordet etter seg på McDonalds. Det står klart definert i reglene hvordan man går fram. Desverre etterleves ikke disse reglene - det er bare å konstatere Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 27.August.2003 Del på Facebook Svart 27.August.2003 Hei Lasse! Ser at du som moderator, sliter litt med å få "medlemmene" til å følge nokså grunnleggende, og i og for seg meget enkle og innlysende regler! :discuss Min teori er, at de "faste" medlemmer følger reglene fordi de har interesse av det selv. "Man skiter ikke i sitt eget reir!" rett og slett! Tror vel muligens at noe av medlemstilgangen i det siste, kommer av at det har blitt allmen kjent at baatplassen.no, med sine 1200 + medlemmer, har en Kjøp- og Salgsrubrikk, og dermed tiltrekker seg mer eller mindre seriøse "døgnflue-medlemmer", som ikke har annen interesse enn å bli kvitt noe, eller få tak i en rimelig / brukt del, og som blir medlemmer her ene og allene for dette! Har de først fått et salg, er de ikke interessert i å være medlem mer. Eller, når det viser seg at det ikke blir noe salg / kjøp så mister dem interessen og gir blaffen. Et annet moment kan være at gjenstanden har blitt annonsert i flere media (QXL, Finn.no, etc)enn bare baatplassen.no allene, og kanskje blitt solgt via en annet medie også - og da er man liksom kvitt gjenstanden / båten og dermed er man ferdig med det! Jeg personlig synes det er spennende å se innom Markedet, man vet jo aldri, kanskje man finner et kupp, eller akkurat den tingen man stadig ønsker seg. Men slik det ser ut til å utarte seg nå, at markedet blir mer en belastning for enkelte og at Salgsinnleggene hoper seg opp, så tror jeg at interessen blir dalende for flere enn meg. Kanskje man burde ha minst 10 innlegg i Åpent Forum eller i Havneforum, før man kan legge inn annonser selv? Ikke vet jeg - er heller ikke tilhenger av for mange "stengsler" og kopliserende faktorer, men kanskje noe å tenke på? Sikkert meget enkelt å kjøre en query på medlemsmassen for å sortere de som har et eller flere registrerte Markeds-innlegg [start nytt emne], og som siden ikke har logget seg på.....[sist innlogget] Etter min mening, antageligvis ikke særlig seriøse lenger da? :nono: Mange hilsen fra et "innbitt" medlem! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Sebaldus Svart 27.August.2003 Del på Facebook Svart 27.August.2003 Løser jo dette problemet enkelt ved at annonsen kun står i f-eks 4 uker. deretter slettes den. Er vel et slikt system på bruktpc.no. Er det mulig med teknologien i Yabb å legge inn et eget felt som heter pris og som MÅ være utfyllt? I så fall hadde det vært smart med et slikt påkrevd felt for pris og et for sted. Pris og sted er vel de to tingene folk glemmer å ta med og som er viktig. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 27.August.2003 Del på Facebook Svart 27.August.2003 Ikke i dag, og jeg tror neppe vi vil legge inn fler mods nå. Som nevnt evaluerer vi fortiden andre database-baserte forum-progammer. Har endret meldingen på toppen av Salgs-forumet, så får vi se om det hjelper noe... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 28.August.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2003 Har nå slettet alle annonser eldre enn 1. juli Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.