Mysigt Startet 25.Mai.2006 Del på Facebook Startet 25.Mai.2006 Har nettopp kjøpt en Fram 690 med status marine 36 hk... virker som den går sur/oser når den er kald/nettopp har startet opp(røyklegger hele havna) men kan ikke se noe når den blir varm eller kjøres i marsjfart. Noen som har noen tips om hva dette kan skyldes evt hva man kan gjøre med det. Er takknemlig for alle svar Mvh Fallkroken Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 25.Mai.2006 Del på Facebook Svart 25.Mai.2006 Hei og velkommen til Båtplassen Antar det er snakk om hvit røyk? Defekt glødeplugg eller litt feil innsprøytningstidspunkt vil jeg tro. Kan også være dårlig kompresjon på en eller flere sylindre... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Svart 25.Mai.2006 Del på Facebook Svart 25.Mai.2006 Vel, hvis det er samme typen som ble solgt som 36, 42 og 52 hk. hadde den glødeplugger på hver sylinder. Tror jeg ville sjekket at alle funket skikkelig først....... En "hobby elektriker" kan måle de for deg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mysigt Svart 25.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2006 Er ikke hvit røyk men mer blåaktig,sur diesellukt....kan dieselvarmer hjelpe tro,eller kan det være noe med dieselen som er fylt (var ikke slik da jeg prøvekjørte båten før jeg kjøpte den....) Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Svart 25.Mai.2006 Del på Facebook Svart 25.Mai.2006 (redigert) Har du husket å gløde lenge nok? Når den har startet lar du den gå på tomgang, evt. øke turtallet til litt over tomgang? Jeg hadde selv en slik motor og der var den ene glødepluggen ødelagt, gikk litt ujevnt ved oppstart og kom litt røyk som ga seg når temperaturen steg. Tror jeg ville satset på å få de målt og samtidig fått tatt en kompresjonstest når du likevel skrur de ut.... Motoren er jo ikke akkurat noe ungdom lengre og da kan det jo være greit å vite hvilke tilstand den har? Redigert 25.Mai.2006 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.