Jump to content

Lekk vannpumpe1GM10 - Er den vanskelig å fikse?

MortenK

Recommended Posts

Jeg har en liten lekkasje fra sirkulasjonspumpen på min yanmar 1GM10. Den er ferskvannskjølt. Det drypper fra den nedre skruen som holder pumpe til motoren (ikke impellerlokk skruen). Jeg antar lekkasjen kommer fra hullet i pumpehuset, men er ikke sikker. Men det må vel en liten "overhaling" til, dvs. bytte simmerring.

Spørsmålet er: Er det noen som har gjort dette og kan noen tips? Er det vrient?

s/y "Arnegrut", Asker

Jobben var heller ikke spesielt vanskelig! Brukte toppen en time på å demontere pumpa, renske opp, pusse aksel og sette inn nye simmeringer, samt montere pumpa igjen.

Kjempebra ! Så kan du kose deg med det faktum at du har spart en tusing eller tre, og rundlurt de forhandlerne / motorverkstedene som sier " Ånei, det LØNNER seg IKKE å overhale en sånn pumpe, det er nok bare å kjøpe ny".

PS - husk å kjøpe en ny fallavlaster, GPS, en ny dregg eller noe annet du ønsker deg for pengene du har " spart ". Kanskje litt ekstra verktøy, så kan du ta en ENDA større overhalingsjobb neste gang, og dermed spare ENDA mer penger.

Argumentene virker på våre bedre 4/5 deler, bare prøv ! :lol:

Suzuki

No boat needed..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...