Jump to content

Uttern D55 1,7TD Mercruser


Goddis77

Recommended Posts

Uttern D55 er en fin båt med OK kvalitet. Regn med ganske tynt skrog og en del knirk. Med innebordsmotor vil jeg tro at denne båten får god tyngde som også veier opp at den er litt flatbunnet og dermed slår en del i motosjø og sladder litt i svinger.

 

Nidelv 590 med samme motor har vært på tilbud i våres til 349.000. Jeg ville nok valgt den i stedet for Uttern D55, og betalt litt ekstra for å få med utstyr som denne annonsen viser. Og det er sikkert litt å prute på også

Bilde

 

Kan han leve med en pent brukt båt kan kanskje Nidelv 610 med samme motor være et alternativ? Da får han masse mer båt inkl vann og toalett ombord, ankervinsj plotter etc. Båten topper ca 33 knop med denne motoren.

Bilde

 

Bella 640 kan kanskje også være et alternativ - men den blir kanskje litt tung med 120 hk disel. Den sliter med å komme seg over 30 knop og den har et ganske skarpt skrog som krever mye motor og tåler mye fart

Link to post
Share on other sites

Hadde Uttern D55 Exclusive i fjor og jeg kan vel ikke si meg veldig fornøyd. Som det er nevnt over her har de ganske tynt skrog, og mye knirking... MYE knirking. Båten var veldig pen å se på (var 04' modell), men du så fort at det var mye jall med båten. Småting som jeg husker godt er: drittfeste for brannslukningsapparat som gjorde at det hoppet ut og traff deg i kneet hver gang det kom en god bølge, alt av hengsler på kabindør, seter og luker er altfor små og spinkle og datt av i begynnelsen av sessongen, kalesjefester i plast som ble sprø av saltet og sprakk/knuste, lanterneglass som ikke tålte stort om man kom borti med beinet når man gikk langs rekka (glasset datt av lanternen, og flyter ikke)

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

 

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Link to post
Share on other sites

Når jeg leste gjennom posten min nå så virket det veldig pirkete, men det jeg skulle frem til er at i fohold til mange andre båter jeg har vært i virket Uttern veldig "spinkel og hardplast utførelse", Nesten litt sånn nyere Seat vs. nyere Audi for de som kjenner til hva jeg mener.

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

 

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Link to post
Share on other sites

Jeg ville vurdert Skibsplast i denne størrelsen. Har selv erfaringer fra 2 Skibsplaster! - dette er solid bygde båter som tåler bruk år etter år uten at interiøret blir ødelagt. Båtene har stivt skrog, dette er nok med å gjøre sitt til at knirking er helt fraværende. Jeg ville ikke valgt diesel motor i denne båtstørrelsen. Med kjøring 50-100t pr.sesong betyr bensinforbruket svært lite i forhold til de totale båtkostnadene. Det er viktigere å ha en motor som er støysvak og gir lite vibrasjoner i skroget.

2015 Mazda

2016 US Ford

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...