sjøman Startet 26.Mai.2006 Del på Facebook Startet 26.Mai.2006 Vurderer å montere reimhjul på propellaksling,helt inne på gearkassa.Har en marna mb 10 a med dynastart i en sjømann 22.da det er liten plass til dynamo foran på motoren tenkte jeg at dette kunne være løsningen?Noen som har erfaring eller meninger om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 26.Mai.2006 Del på Facebook Svart 26.Mai.2006 Skal du montere enda en dynamo? Du har jo en i dynastarten, hva er ditt store strømforbruk? Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 26.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2006 Dynastarten gir ikke mer enn 11 amp. Og jeg tror ikke dette holder til å lade 2 stk. 65 amp. Batterier. Jeg har en kjøleboks vurderer å bytte til kjøleskap.Ellers er det vannpumpe,radio og lys Som trenger strøm,sånn som det er i dag tør jeg ikke å ha på kjøleboksen når motoren ikke går. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 26.Mai.2006 Del på Facebook Svart 26.Mai.2006 11 amp.var ikke mye nei. Kan du ikke sette enda en dynamo foran på motoren og sette på en lengere reim. Du trenger et reimhul med litt diameter på. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 26.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2006 Det var det med plassen da....Må bygge om gulvet og heve motorkassa som er lav og fin nå.Har liten lyst til og forandre på dette.Derfor ideen om dynamo montert bak på motoren,med reimhjul på akslingen.Blir kun lading når man kjører men,men... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.