Jump to content

Bøyd pullpit, hvordan reparere?


Mixer

Recommended Posts

Sesongen startet litt skjevt for meg i år, da jeg oppdaget at noen hadde bøyd pullpiten min under utsettingen av båter :headbang: .

 

Nå har jeg skrudd den av og skal få rettet på den. Tenkte derfor å høre med alle dere med masse erfaring, om det er non gode tips for å bøye/rette ut en pullpit e.l. uten å ødelegge metallet.

Har ikke lyst/råd til å gjøre feil.

 

Som dere ser av bildene under, så er den ikke veldig mye skadet. Det er ingen knekkpunkter eller "sårskader", men hele pullpiten er bøyd til siden og litt opp. Alle fire festene er bare festet med en bolt med skive/mutter på undersiden. Disse festene er bøyd på midten (se bilde).

 

Har noen noen gode råd før jeg begynner å bøye tilbake? Gode Verktøy? Noen spesiell Teknikk?

Viktig at det blir pent i tillegg til at det blir sikkert/trygt.

 

På forhånd takk for svar.

 

Bilde

Pullpitt sett rett forfra.

Bilde

Bøyd feste 1.

Bilde

Bøyd feste 2.

Link to post
Share on other sites

Så ut til å være ganske store sveiseskjøter der, så dersom det er bare de to festene der ville jeg tatt med hele piten til en stålmann (du vet hva jeg mener:) og fått de til å skjære av bunnplaten og sveise på en ny. Da ville jeg også fått de til å frese skruehull i begge ender, da ville pullpiten tålt mye mer senere.

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

 

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...