Jump to content

Vann i bensinen


"Sjøsyk"

Recommended Posts

Jeg har fått vann i bensinen. "Water i fuel"-alarmen på mitt SmartCraft-instrument forteller meg det. Båten er en Uttern T55 2005 modell med 115HK Otimax. Båten har innebygd bensintank på 70 liten.

 

Jeg opplevde det samme i juli i fjor. Da tømte jeg tanken, byttet det store bensinfilteret som er montert i båten og drenerte ut noen dråper fra motoren. Problemet var da borte resten av sommeren.

 

Jeg antok i fjor sommer at problemet kom fra en marina med vann i tankene og har fyllt bensin fra vanlige bensinstasjoner siden da.

 

Jeg satt ut båten sist tisdag med full besintank. Jeg har en misstanke om at det er regnvann som finner veien inn i tanken. Kanske mest på grunn av mangel på andre ideer.

 

Er det noen som har tilsvarende erfaringer eller som vet noe som kan hjelpe med å løse dette mysteriet?

Link to post
Share on other sites

det hender at man er uheldig og får vannet med på kjøpet når du fyller :-( Ellers ville jeg tippet på påfylling og/eller luftestuss. Aluminiumstanker og stål har større problemer med kondens enn glassfiber. Spesielt om vinteren kan det være problematisk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...