Jump to content

Voltmeterinstrument - reparerbart?


Whistler

Recommended Posts

Voltmeterinstrumentet i dashbordet har tatt kvelden. (type US Marine, sannsynligvis et Faria OEM instrument)

 

Jeg har hatt panelet av og målt på boltene som ledningene er koblet til (altså etter kontaktpunktene) og finner at det går strøm til instrumentet og at dynamoen virker, så det er ikke snakk om korrosjon, dårlige ledninger eller annen kontaktfeil.

 

Spørsmålet er:

Går det an å åpne instrumentet og sjekke innmaten for kontaktbrudd og korrosjon, og reparere? Eller er det bare å krype til korset og kjøpe nytt?

Link to post
Share on other sites

Hvis instrumentet er ødelagt før du åpner det så blir det ikke mer ødelagt. Det kan jo hende at du er heldig å får fikset det.

Jeg har et olympys digital camera som jeg var hos fotograf med å han anbefalte å glemme hele cameraet. Det ble tatt fra hverandre på kjøkkenbordet, autofokusen fikset, og satt sammen igjen. Virker fortsatt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...