Sydvesten Startet 27.Mai.2006 Del på Facebook Startet 27.Mai.2006 Nye Bennett trimflaps er montert på den vakre brede hekken til Stauden.... (minner meg om en kvinne) Men det er sikkert noget med luft i systmet.... er det noen knep som må til får å lufte dette eller det bare å kjøre flapsene opp og ned..... så forsvinner forhåpenligvis luften etterhvert.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 27.Mai.2006 Del på Facebook Svart 27.Mai.2006 De er selvluftende, kjør helt opp og ned noen ganger og de er luftet. Hvis ikke har du en lekkasje en plass. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 27.Mai.2006 Del på Facebook Svart 27.Mai.2006 Har sett på amerikanske diskusjonsforum at du bør være forberedt på å kjøre begge flapsene 5 - 8 ganger og ha mulighet for noe spill av hydralikkolje før all luft er ute av systemet. Noen innlegg angir at luft-problemer er borte etter 2 fullstendige kjøringer. Poenget er vel at du ikke bør være engstelig for å kjøre flapsene opp og ned flere ganger før du tar båten ut på tur. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 27.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2006 Da kjører jeg de opp og ned en god del ganger da.... olje er ikke noe problem.... det selges i fine rådyre plastflasker på nærmeste bensinstasjon.... glemte å kjøpe det på Biltema i dag... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 27.Mai.2006 Del på Facebook Svart 27.Mai.2006 og ha mulighet for noe spill av hydralikkolje før all luft er ute av systemet.Hydraulikk olje skal ikke brukes, det skal brukes ATF olje.Det skal ikke være noe spill av olje. Det skal være tett. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 27.Mai.2006 Del på Facebook Svart 27.Mai.2006 Med formuleringen "spill" av hydralikkolje mener jeg at overskytende olje skal samles opp i tilgjengelige kar, eksempelvis plastbrusflasker, og deretter tilbakeføree til hydralikkstyringen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Coronet Svart 27.Mai.2006 Del på Facebook Svart 27.Mai.2006 Jeg monterte slike trimflaps på min båt for 7-8 år siden. Sist sommer opplevde jeg at jeg stadig måtte "gjete" den ene flapsen. Det virket som om trykket på flapsen forsvant. Noen som har erfaring med dette? Er det noen ventiler som kan bli dårlige, eller kan det skyldes for lite olje? Er ikke helt sikker på hvor mye olje som skal være i beholderen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 27.Mai.2006 Del på Facebook Svart 27.Mai.2006 og deretter tilbakeføree til hydralikkstyringen.Vi diskuterer Bennet Trimflaps roaldbj, har du drukket for mye av batterivannet ikveld ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 27.Mai.2006 Del på Facebook Svart 27.Mai.2006 Sist sommer opplevde jeg at jeg stadig måtte "gjete" den ene flapsen. Det virket som om trykket på flapsen forsvant.Det er merke for min/max ATF olje på beholderen. Sannsynligvis har du en lekk/defekt sylinder. Fås som reservedel. Du kan sjekke om det er pumpa eller sylinderen ved å kryssbytte slangene på pumpa først. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.