Jump to content

Eagle Cuda 242 ekkolodd, ikke signal

citroen

Recommended Posts

Kjøpte en Eagle Cuda 242 på Maritim i går som skal monteres i en Risør 23´snekke. Den har utvendig svinger, men skal ha den innvendig, noe de sa på Maritim ikke skulle være noe problem. Men jeg får ikke signal inn på skjermen. Når jeg holder den i sjøen utenfor båten viser den det den skal. Har prøvd pose med vann-trikset flere steder på skroget men dybdeanvisningen står bare å blinker! Får ikke plassert svingeren særlig langt ut på siden pga dørken er kledd inn untatt på midten. Der går det jo nokså rett ned mot kjølsvinet men selv om jeg holder svingeren plant mot skrogsiden skulle det normalt ha gitt en dybdeanvisning om enn ikke riktig. Har noen et godt råd eller løsning?

Det kommer ann på skroget ditt og hvor tykt dette er. Min erfaring er at innvendige givere er noe drit. Få de gjennom skroget, da blir de mye bedre. Mitt hadde problemer med å lese dybde på grunne områder, og falt ut i litt fart. Gjennom så leste den alt i 40 knop.

Jeg har samme type ekkolodd og har montert svinger innvendig. Fungerer utmerket.

Jeg testet med pose med vann først, og fant en plass der jeg fikk bra gjennomslag. Festet svingeren der med Araldit (epoxy).