jensemann2 Startet 28.Mai.2006 Del på Facebook Startet 28.Mai.2006 Jeg har tenkt å trekke om i forpiggen, da den syntetiske polstringen fra 70-tallet ikke er særlig trivelig lenger... Er det noen som kan anbefale noe? Vil gjerne ha en lun og koselig polstring, gjerne noe slags tekstil, og ikke bare den kalde "buss-aktige" skaien. Er det letteste å bare rive ut det gamle og klippe til den nye etter de gamle flakene? Håper noen kan anbefale meg et stoff:) Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 19.August.2006 Del på Facebook Svart 19.August.2006 Prøv høyttaller stoff. Fungerte bra for meg. Enkelt å jobbe med og blir suverent resultat. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 19.August.2006 Del på Facebook Svart 19.August.2006 Prøv høyttaller stoff. Fungerte bra for meg. Enkelt å jobbe med og blir suverent resultat. Hva er "høytaler-stoff" ? Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
JonnyBoy Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Jeg skal gjøre samme jobben i vinter, da det gamle skumgummibelagte trekket begynner å gå opp i limingen (bokstavlig talt). Den lokale stoff-pusheren har en skottbekledning som ser ut som plysj, men med en tynn skum bakside (ikke skumgummi). Dette leveres i fire farger: lys og mørk blå, grå og beige. Bekledningen kan limes enten med kontaktlim eller med teppelim. Prisen jeg fikk oppgitt var 140,-/løpemeter, med en bredde på 145cm. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Larspo Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 (redigert) Hva er "høytaler-stoff" ? Stoff som man ofte trekker høyttaler kasser med. Kjøpes hos HiFi butikker eller tilsvarende. Ligner på trekket man ofte har bak i bagasjerom på bilen (ofte grå eller sort strie). Redigert 22.August.2006 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergmann Svart 19.Januar.2011 Del på Facebook Svart 19.Januar.2011 Trenger et slikt stoff selv! Har du fått tak i det? Isåfall i hvilken butikk? Noe tlf eller internettadresse? =P Sitér dette innlegget Draco 2500 TwinCab Aqad40b 165hk Link to post
Lukas Svart 19.Januar.2011 Del på Facebook Svart 19.Januar.2011 Jeg synes valget av skottkledning avhenger litt av hvilke båt du har. Er det en Oksø 32 seilbåt? "Høytalerstoff", spesielt om det kun er å få i grått eller svart blir jalla i mitt hode uansett hvordan jeg vrir og vender på det. Jeg forstår veldig godt bussfølelsen du får av gammel skai. Det minner meg om den gamle Viksund 27 faren min hadde på 80 tallet hvor det var slike hvite sirupsnipper med skum bak over hele forpiggen. Ikke pent og veldig lite tidløst. Når det er sagt, så er min mening allikevel at en nøytral og lys skottkledning du f.eks finner på maritim.no under polstring noe av det penere du kan velge om du ikke har tid, ork eller evner til å lage ribber i ekslusivt treverk slik de gjør på Orust. Disse beleggene har utviklet seg en god del i positiv retning siden 70 tallet. Det er mye å velge i av slikt hvis du leter litt rundt. Det kommer jo også an på hva du har alle andre steder i båten. Er den mørk og dunkel så er kanskje høytalerstoff tingen, men om en forpigg ikke var klaustrofobisk nok fra før så hjelper det helt sikkert ikke å kle skottene med ull i satan-farger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.