Jump to content

Prinsesse-nykker


Victora III

Recommended Posts

Eller narsisistisk?

 

Helt enig i at man har valget i å bite det i seg og leve med irritasjonen, eller muligens få et "lite helvete".....

 

Hvis man skulle tatt med noen utskrift/underskriftsopplegg burde vel dette vært fra de som ønsket å bruke/vanligvis bruker denne bryggen. Om resten av Norge har lyst til å gi ham en lusing spiller vel liten rolle...

Link to post
Share on other sites

Ja Brutus

 

Vi bruker no helst å legge oss inntill sånner og sløy fesken. Pass på at måsen får spise sæ god og mett - og at han ikke klar å flyg så langt førr han ska skit. Man kan jo også vær uheldig å mist nåkka slo på dekk hos dem - helst etter de e lagt sæ :lol:

Nei måsen kan vær grei hjelpesgutt :lol:

Link to post
Share on other sites

Ja, heldigvis har vi ikke slike problemer her oppe i nord. Hvis noe kommer med 65-foteren sin her, så er det i 99 av 100 tilfeller et nyttefartøy.

På Nordvestlandet er dette ett megaproblem,er det båttreff så dukker det opp båter i denne størrelsen gjerne noen dager i forveien og okkuperer alt av bryggeplass,så alle under under 30 fot enten reiser der i fra eller må legge seg i utkanten.

Kommer du inn og ser etter plass så kikker De rart på deg og fortsetter med biffen og champagnen på flybridgen.

Jeg selv oppsøker ikke sånne plasser lenger,då jeg blir kun forbannet over egoismen som råder,.........

Link to post
Share on other sites

Fem til ti båter utenpå denne antisosiale forferdelige person skulel vel gi tilstrekkelig klar melding. Nekter han deg å ligge utenpå, sier du? So what? Legg deg der likevel. Ypperhan, og truer med å kappe fortøyningene dine? Jaja, så får du kappe hans, da? Enkelte må snakkes hardt til før de tar til vettet. Som regel setter de halen mellom bena straks de blir utfordret.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Dersom man "kryper" for denne personlighetstypen kan oppholdet bli bra.

 

Dersom man tar igjen kan resultatet bli en betydelig forverring, alt fra svære hekkbølger, musikkanlegg på høyt volum, barn med fresende lettbåter, genset som går hele natta, krangling og det som verre er kan oppstå, - og ingen vinnere, kun tapere.

 

Antar at "Prinsesse-nykkene" gjelder i underkant av 5 % av småbåtførerne.

 

Erfaringen tilsier at det lønner seg å holde seg unna eller å "krype". Har man denne innstillingen blir oppholdet mest behagelig for de andre ombord.

Link to post
Share on other sites

roaldbj, du har et meget godt poeng, og det er sikkert ofte den beste løsning det du skisserer, men beklager, jeg lar meg ikke "krype" for andre.

 

Desverre er der en tendens til å bli flere og flere slike saker. Med andre ord, det er under negativ (økende) utvikling. Fortsetter vi å akseptere slik oppførsel, vil der etterhvert bli uholdbare situasjoner i skjærgården.

 

Jeg svarer derfor med samme mynt. Man blir opphisset og irritert mens det står på, men man kommer ihu at man gagner fremtiden bedre ved å stå i mot.

 

OM en slik person svarer med stereoanlegg/utidig bråk, hekkbølger, andre ting, så har vi et svært så oppegående politi som jeg selv har erfart har rykket ut 2 ganger når de er ringt etter. (husk, innenfor de rammer de arbeider i, gjør politiet en fremragende jobb!!)

 

Jeg vil nok ikke gå så langt som å kappe fortøyninger, ei hellere "selvtekt" i negativ forstand, men løse problemer med andre virkemidler. Jeg har lykkes før, og satser på å lykkes i fremtid. Samtidig skal der innrømmes at jeg nå har svært lyst til å avlegge stokken et besøk en av de nærmeste helgene. Ja, igrunnen kunne det vært artig...............

Link to post
Share on other sites

beklager, jeg lar meg ikke "krype" for andre [...] man kommer ihu at man gagner fremtiden bedre ved å stå i mot.

Synd at vi ikke har en smiley som klapper, for den hadde du fortjent, Perlen. enkelte tyrer bare MÅ tas ved hornet, ellers forsterker man deres egen tro på at de kan gjøre som de vil uten hensyn til andre.

 

Fra verdenshistorien, uten sammenlikning forøvrig: Dersom de europeiske makter hadde vært standhaftige og klare i 30-årene, så hadde man muligens pr i dag fortsatt bare hatt EN verdenskrig å se tilbake på.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det er vanskelig å gjøre noe med slike folk uten å være ufin. Når flere har snakket til ham uten resultat, må det hardere lut til.

 

Men nå er det jo det at når vi er på sjøen vil vi jo kose oss, ikke bruke hard lut mot andre som ferdes i skjærgården.

 

Hvis man ønsker å være ufin og gjøre hans opphold der utrivelig er mulighetene ubegrensete.

kan faktisk gjøres uten og vere ufin,,,,bare vent til han sover, løsne båten og gi et lite puff :eek:

ja, til Skuddpremie på Hekksjøgeneraler !!

Det er land som er farlig, ikke vann !.

Link to post
Share on other sites

er det nok folk som sier i fra på en orntlig måte gir han vel seg og finner en annen plass, tror også som andre her at han rett og slett får problemer med å manøvrere båten med hekken til brygga. Begynn for all del ikke å sleng dritt, da har man tapt freden. La dri***ekkene være i mindretall.

 

Ser ellers frem til å ta en tur på oslofjorden med "brutteren", det er en viss sjarm med den tettheten av båter der nede.

Link to post
Share on other sites

Stor Princess - liten pi**. Har selv dårlig erfaring med en kort pi** i stor Princess i Middagsbukta. Vedkommende rente på oss da han bare skulle bortom og vinke til noen bekjente. Det som er verre er at han ble fornærmet når jeg gikk til forsikringsselskapet med skaden, han hadde jo sagt at han dekket eventuelle skader uten at han la igjen navn og telefonnummer. Til alt overmål ville han ha en unnskyldning for at jeg ropte j**la dri***ekk etter han da han dro videre.

Man har ikke Princess V47 som heter Bella, bor på Nesøya og tror at du slipper unna.

I mine øyne har du Princess, så skal du få slite med å få min tillit.

Link to post
Share on other sites

kan faktisk gjøres uten og vere ufin,,,,bare vent til han sover, løsne båten og gi et lite puff :eek:

Vel, nå vil vel jeg si at det var ufint og vel så det!

 

Det er jo et dilemma da: Skal man la slike folk ture frem som de vil? I dette tilfellet har flere snakket til vedkommende allerede, uten resultat. Han har til og med den frekkhet å jage de som forsøker å legge seg utenpå ham.

 

Det er som fatter'n sier: Hvis ingen står imot slike folk, hvilket samfunn ender vi opp med til slutt?

 

Jeg foreslår at neste gang han gjør det samme, går en liten gjeng bort og snakker til ham samtidig. Det er bare å gi beskjed at skiltet skal overholdes, ellers blir båten frigjort og puffet ut fra kai. Gjør han ikke som han får beskjed om, er det bare å kaste tampene hans ombord og skyve fra.

 

Ferdig arbeid.

Link to post
Share on other sites

Det er som fatter'n sier: Hvis ingen står imot slike folk, hvilket samfunn ender vi opp med til slutt?

Ja, sist noen svarte feil på det spørsmålet, tok det fem år å bli kvitt de uinviterte "gjestene" :wink:

 

Når folk som dette manger elementær oppdragelse og alt som likner på sosiale antenner, så er man jo nærmest forpliktet til å bidra til folkeopplysningen. For hver dag/gang som går uten at noen tar affære, blir jo denne herren sterkere og sterkere bestyrket i sin egen villfarne tro på at det er OK å gjøre som han gjør.

 

Men det holder med ORD. Det er neppe nødvendig å ty til håndgripeligheter.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg vil også tro at hvis en fem-seks stykker går sammen bort å snakker til ham, så vil det muligens hjelpe. Det har helt klart større gjennomslagskraft enn en mann alene.

 

Hvis det likevel ikke skulle hjelpe, er det imho grei skuring å kaste tampene hans ombord og skyve ham fra.

 

Det skulle vært veldig interessant å vite hva han svarer når folk gjør ham oppmerksom (som om han ikke er det allerede) på skiltet. Hva er hans begrunnelse for å ligge motsatt av alle andre og trosse skiltet?

Link to post
Share on other sites

Han har til og med den frekkhet å jage de som forsøker å legge seg utenpå ham.

Hvordan går han fram når han "jager" folk da, og hva sier han om skiltet på brygga?

Regner med at det er flere her som vet hvem denne karen er. Kanskje man kunne gått sammen om noe?

Link to post
Share on other sites

Jeg lå på Stokken fra torsdag til fredag. På fredag morgen kom denne båten inn til bryggene, og la seg longside inn. Jeg "mannet" meg opp, og gikk bort til mannen og spurte om han heller ikke burde legge seg anerledes, slik at andre og fikk glede av bryggene. Jeg fikk i svar at jeg heller burde prate med de andre som lå longside inntil bryggene. Dette gjaldt noen andre også, men de hadde både 2 og 3 andre båter utenfor seg igjen. Da tar de ikke opp for mye plass. Når jeg spurte om det ver greit at noen legger seg longside utenpå han igjen, fikk jeg en hel "triade" av ord som ikke Skipsraadet ville ha godttatt her.

 

De gangene det ikke er plass for han å legge seg longside legger han seg faktisk med hekken inn. Så dette kan han hvis han vil.

 

Jeg har bestemt meg at jeg skal legge med utenpå han neste gang det blir behov. Barn, hund, fiskestenger, krabbebøtter m.m. skal over dette dekket !!!!!!!!!!!

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Det som skremmer meg er at en med så forkrøplede sosiale anlegg trolig ikke bare oppfører seg som en idiot når han ligger ved kai (der må han til og med forholde seg til folk som kommenterer oppførselen hans) Hvordan er det å møte fyren i et trangt sund? og hvordan er hekkbølgen hans?

Må si jeg gjerne skulle hatt mere kjennetegn på båten så jeg kan holde meg langt unna om jeg møter den.......

Link to post
Share on other sites

Det er bare å gi beskjed at skiltet skal overholdes, ellers blir båten frigjort og puffet ut fra kai. Gjør han ikke som han får beskjed om, er det bare å kaste tampene hans ombord og skyve fra.

Forslaget er usmakelig, og kan koste en selvoppnevnt "havnekaptein" svært dyrt.

 

Den beste løsningen er nok å legge seg utenpå dem som insisterer på å ligge longside på en full og populær brygge. Det lille problemet her er at denne karen bør oppleve medisinen i doser som passer hans egen båtstørrelse, ellers blir det mer irritasjon enn læringseffekt. Minst 40 fot mener nå jeg, og hvorfor ikke koslig skøyte? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...