Jump to content

Prinsesse-nykker


Victora III

Recommended Posts

Jeg registrerer at dette har gått over til en diskusjon om snobberi. For mitt vedkommende føler jeg avsky for utpregede snobber. Har mulig noe med at jeg er oppvokst i en drabantby med et typisk snobbeområde i nærheten.

 

Over til utgangspunktet og båtfolks holdning.

Kr.himmelfartsdag kom jeg fra Oslo og hadde tenkt å legge meg på nordsiden av Bergholmen ved Håøya. Da jeg kom sigende ropte de som var der at det ikke var plass til båten min samtidig som de satte seg ned på kai-kanten. Når jeg hadde kommet helt inn å skulle legge inntil viste det seg at det var plass allikevel, men de som var på kaia sa at det var så deilig å sitte der i sola så de ønsket ikke å flytte seg.

 

Jeg laget ikke mer bråk, og forlot stedet. Jeg gadd rett å slett ikke å trenge meg på et surt miljø.

 

Dette var sannsynligvis ikke snobber og båtene var ”normale” i størrelsen om det betyr noe i vurderingen.

 

Jeg synes det er helt utrolig at båtfolk oppfører seg på denne måten. Vi er en rolig familie uten gneldrehund, bråkete barn, høy musikk eller på annen måte støyende.

 

Er noen kjent på Båtplassen kjent med denne gjengen?

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Da jeg kom sigende ropte de som var der at det ikke var plass til båten min samtidig som de satte seg ned på kai-kanten. Når jeg hadde kommet helt inn å skulle legge inntil viste det seg at det var plass allikevel, men de som var på kaia sa at det var så deilig å sitte der i sola så de ønsket ikke å flytte seg.

Bor på en annen kant av landet og kjenner ikke sted/folkene.

Men det er jo en annen mulighet enn at de anså deg/båten som snobbete..

De kan rett og slett være forposten som var tidlig ute og prøver å holde av plassen til båtvenner.

Enkelte går så ofte til samme sted - at de nærmest tror de har 1.ste rett til å ligge der.

Ikke særlig greitt det heller etter min smak.

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Dette har vært oppe til diskusjon tidligere prin 435. En viss "Drøbakgjeng" hevder vistnok å fortsatt ha hevd på området. Det hele skal stamme fra da forsvaret eide øya og Drøbak båtforening fik en eksklusiv avtale (hevder de) til å benytte den angjeldende bukta/brygga. Nå er jo området frigjort og en avtale de eventuellt i sin tid måtte ha inngått med forsvaret er forlengst utgått på dato.

Du er i din fulle rett til å anvende området, men jeg skjønner jo at du skygger unna med en slik "velkomst"

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke de så meg som snobbete. I alle fall ikke i de klærne jeg gikk i da. Vi la oss et sted i nærheten. Jeg fulgte litt med. Jeg observerte at det ikke kom flere. Om de hadde holdt av plass kunne de sakt det. Det verste var at noen av de reiste i løpet av kvelden.

 

Har hørt rykter om at det er noen fra Drøbak båtforening forsøker å holde hevd på plassen. Er det noen som vet noe om dette?

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Så en gledelelig melding når det gjelder vår prinsessevenn: I dag ble han observert (på Stokken der han alltid ligger. Ikke skjønner jeg hvorfor man kjøper seg en 65 fot stor båt og bare ligger på Stokken!) ANKRET OPP!! :flag: med akterenden inn!! Joda, det kan se ut som om verden går fremover og at folk lærer. Kanskje til og med han har lest denne tråden for det jeg vet... :wink:

Link to post
Share on other sites

Dette medlemmet hadde tidligere en avatar som så slik ut:

 

Bilde

 

Noen sammenheng her?

Lasse, hva er galt med den avataren. Jeg prøvde nå å bytte tilbake men ser at du t.o.m har endret profilen min som teknisk. Jeg trodde profiler kun ble endret av medlemmene uten at moderatorer går inn og gjør noe ? Dersom jeg tar feil får du en uforbeholden unskyldning.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Jeg har en teknikk på slike båtførere:

1: Be han oom å flytte seg,eller legge seg, på en ordentlig måte

2: Nei vel,jeg kjører langs sida på ham å lager ei fin sort stripe med federlista, før jeg legger meg utenpå han uten fender og med tau som er fulle av branmanetråder...

Link to post
Share on other sites

Jeg har en teknikk på slike båtførere:

1: Be han oom å flytte seg,eller legge seg, på en ordentlig måte

2: Nei vel,jeg kjører langs sida på ham å lager ei fin sort stripe med federlista, før jeg legger meg utenpå han uten fender og med tau som er fulle av branmanetråder...

:lol::lol::lol: ordspill :lol::lol::lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

" Blå LED belysning på Flybridge,badeplattform og cocpittrapper "

 

Hva er det med Princess eiere, og de der blå Las Vegas lampene ??

 

Suzuki

'Ikke vet jeg - men harry synes nok en del dette er. Er vel ikke uten grunnat hovedsetet til Østlandet Prncess klubb ligger i Fredrikstad :wink:

 

I havna der jeg ligger nå gikk det en større Princess modell V (dvs sportscruisere) ut. Han styrte utelukkende med baugpropellen - brukte ikke ror, ikke de to propellene han har i hekken. Har aldri hørt makan til baugpropellkjøring jeg. Håper han har ekstra stor oljetank på trusteren.

 

Men båtene er jo fine da. Til og med ØKH begynner å like P42/P45 nå etter at vi har sett noen i sommer

Link to post
Share on other sites

Jammen er det ikke vår gode venn som skal selge! :flag: Og som seg hør og bør er bildene av båten longside fra Stokken. Tror knapt båten har vært andre steder! Da er det jo håp i hengande snøre for de som ikke har fått plass ved bryggene der det siste året! :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

For et grenseløst usaklig spørsmål!! :eek: Det har da vel ingenting med misunnelse å gjøre!! Alle VET jo at de som kjøper Princess er hensynsløse bøller helt uten sosiale antenner?? :confused: Og at ingen av dem forstår seg på hvordan man skal oppføre seg på sjøen?

 

Disclaimer: Ironisk ment.

 

PS: Thomas, du kan godt tipse alle Princess-eierne inne hos dere om å ta livet med ro lenger ute. De taper ikke mye tid på detl, og de ville irritere meg mye mindre :wink:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...