Jump to content

Prinsesse-nykker

Victora III

Recommended Posts

Skipper_Worse har min fulle støtte i den karakteristikken.

Selv om du har gitt så tydelig forvarsel at skipperen har startet maskinene så er det uansvarlig å kaste loss får skipperen har sagt at han selv, båten og farvannet er klart.

Forslaget er usmakelig, og kan koste en selvoppnevnt "havnekaptein" svært dyrt.

Riktig dette. Det som irriterer meg en smule er at hadde det vært noen bråkete ungdommer som festet hele natten i en snekke til verdi av noen tusenlapper, ville trolig et forslag om å kappe fortøyningene bli applaudert her. Når en asosial psykopat tilfeldigvis (eller ikke så tilfeldigvis...?) har råd til å kjøpe seg en båt til en verdi som nesten tangerer et norsk kommunebudsjett, så er han beskyttet, fordi man har har respekt for båten hans? :headbang::headbang:

Nei måtte den største og mest synkeferdige lørje med piggdekk som fendere legge seg longside med ham. Og måtte mannskapet, (15 asfaltarbeidere på firmatur), ikke ta hintet om å ta av seg arbeidsstøvlene når de trasket over nabobåtens dekk....... :lol:

Kan dette være vanskeligere enn å be denne fyren på et glass i din båt....fortell ham hvor David kjøpte ølet, og at han gjerne må ligge longside når det ikke er andre båter som har behov for plass, men at han har å følge oppsatt skilting om det er kø av båter som vil inntil. :sailing::sailing::sailing:

Forklar ham at dette ikke er en anmodning, men at det bare må bli slik, og at han, kona hans, bikkja hans, alle som likner på ham, alle som likner på kona og alle som likner på bikkja hans vil bli kastet på sjøen om dette ikke følges. Noe som gjentas frem til dette utføres til hans bryggenaboers fulle tilfredsstillelse. :rolleyes:

Dette kan med fordel forsterkes med at du samtidig forærer ham et par "svømmearmer", evt. en svømmering med grønne og rosa blomster.

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

I sånne tilfeller hvor det var så liten plass som det framgikk av bildet (måtte se på det en gang til) så har man vel defakto godkjent at noen legger seg longside, hvis fyren eksempelvis ikke hadde oppholdt seg i båten når det hadde ankommet en ny båt, og de også hadde forlatt sin båt uten å vite at det ikke var ønsket at noen lå longside hans båt. Hva hadde skjedd da? Hadde de sett båten sin drivende ute på fjorden etter en stund?? Hva skal man si, det der er en oppførsel som er frekkere en flatlusa.... :nonod:

Redigert av Brutus (see edit history)

Å løse andres fortøyninger er likestilt med hestetjueri i ville vesten. Det er langt over grensen. Da gjør man seg til like stor idiot selv.

En ikke helt patent analogi. Eieren sitter tross alt på "hesten" og har blitt bedt om å flytte seg.

Hadde du tatt båten og kjørt av gårde med den hadde jeg støttet hestetyverianalogien.

Riktig dette. Det som irriterer meg en smule er at hadde det vært noen bråkete ungdommer som festet hele natten i en snekke til verdi av noen tusenlapper, ville trolig et forslag om å kappe fortøyningene bli applaudert her.

Mitt innlegg ville hatt samme ordlyd, og du kan ikke si hvilke konsekvenser det kunne hatt å sette en gammel snekke full av fulle folk i drift. Vær også oppmerksom på at når man bruker begrepet "koste noen dyrt" er det ikke alltid snakk om rent økonomiske verdier.

En ikke helt patent analogi. Eieren sitter tross alt på "hesten" og har blitt bedt om å flytte seg.

Analogier er bare analogier og bør ikke strekkes for langt. Som irritert borger på brygga eller i nabobåten aner du ikke hvor lang tid det vil ta å starte motoren, eller om den som er edru nok til å føre båten er ombord. Du har antagelig liten forståelse for båtens manvreringsevne og skipperens dyktighet eller mangel på dyktighet til å utnytte denne manøvreringsevnen. Du er ikke i stand til å sikre trossene så de ikke kan falle i vannet og setter seg i propellen.

I tillegg til tjueri var og er det en svært alvorlig sak å vansjkøtte andres eller egne dyr. Der jeg vokste opp var det en del av den muntlige tradisjonen å få høre om gutten på nabogården som ble gjort arveløs fordi han ikke kunne ta vare på sin egen hest.

Det størset problemet med analogien til Skipper_Worse er at han blander båter og hester. Disse dyrene vekker ikke like stor begeistring i alle maritime miljøer.

Det størset problemet med analogien til Skipper_Worse er at han blander båter og hester. Disse dyrene vekker ikke like stor begeistring i alle maritime miljøer.

Tja....... Det eneste skipet fra den norske handelsflåten som seilte under krigen, som fremdeles eksisterer, er ”Hestmanden”. Det må kunne hevdes at den har klart seg bra til tross for navnet.

Nå ligger den for restaurering i Kristiansand.

Mvh Bern

Vi har vel alle møtt han karen der.

Opptrer i forskjellige varianter.

Tar seg til rette og dr--- i andre.

Enten ved å kjefte, som her.

Eller med jolle med påhenger fortøyd på utsiden.

Badestige på siden.

Eller " vi holder av plass til noen som kommer."

Og kjører absolutt bånn spiker overallt.

Det rare er at det er alltid samme båten. En sånn som vist på bildet. I varierende størrelse og fabrikat.

Noen vil ile til og anføre at de også har sett seilbåter og snekker gjøre det samme. Det er helt riktig, men tar man gjennomsnittet av noen ferier på kysten rundt Skagerrak, er en stor Princess ganske representativ for den absolutte majoriteten.

Men hvis noen her oppe i Finnmark kommer med 30-foteren sin og tror de er "f**n til feier" og kan gjøre akkurat slik de vil, så ber vi dem bare på høflig måte "og dra til h*****, din sa**** hest***, før jeg sliter k**** av deg og stapper den opp i r******* ditt.

:lol::lol: Kan vi inviterer deg til Sørlandet for å holde språk-kurs??

Samtidig skal der innrømmes at jeg nå har svært lyst til å avlegge stokken et besøk en av de nærmeste helgene. Ja, igrunnen kunne det vært artig...............

Velkommen skal du være! Jo flere vi er til å legge oss utenpå kjekkasen, jo bedre.

Man velger selv hvordan man vil reagere på andres oppførsel. Jeg er på sjøen for å kose meg - så jeg velger å overse arrogante idioter med stort markeringsbehov.

:rolleyes:

For hver dag/gang som går uten at noen tar affære, blir jo denne herren sterkere og sterkere bestyrket i sin egen villfarne tro på at det er OK å gjøre som han gjør.

:yesnod:

Jeg lå på Stokken fra torsdag til fredag. Jeg "mannet" meg opp, og gikk bort til mannen. Når jeg spurte om det ver greit at noen legger seg longside utenpå han igjen, fikk jeg en hel "triade" av ord som ikke Skipsraadet ville ha godttatt her.

Jeg har bestemt meg at jeg skal legge med utenpå han neste gang det blir behov. Barn, hund, fiskestenger, krabbebøtter m.m. skal over dette dekket !!!!!!!!!!!

:lol: Da sees vi på Stokken, GeV

Forklar ham at dette ikke er en anmodning, men at det bare må bli slik, og at han, kona hans, bikkja hans, alle som likner på ham, alle som likner på kona og alle som likner på bikkja hans vil bli kastet på sjøen om dette ikke følges.

:lol::lol:

Jammen meg mange gode forslag. Så får vi bare håpe at vår venn leser båtplassen. Kanskje han til og med er medlem her inne. Mener å ha sett en som kan minne veldig i avartaren :wink: Neste skritt er et tips til Fædrelandsvennen med bilder.

hmmm .. trekkes det linjer her?, princess 65 er et skjelden syn, men det er vel blitt noen av dem etterhvert? Lite sannsynlig at det er en som er såpass jovial at han kan bidra her på forumet.

har vært bare sett 2 stykker som har hatt samme båt som min på båtplassen, og de er havarert begge to.

Det var ikke det jeg mente, Hebbe. Jeg tviler bare på at vedkommede prinsesse eier som legger seg longside på denne bryggen og jager folk ikke er av den typen man finner på et båtforum som dette. ..men jeg kjenner ingen her så hva vet jeg?

Uten at jeg vet hvor mange slike båter det er langs kysten og uten at jeg vet hvor Contraband holder til er det litt snålt med et slikt spørsmål fra en som er moderator.

Klarer ikke å tolke spørsmålet ditt på noen annen måte enn at du spør om det er Contraband som er den utrivelige longside-fortøyeren.

Trodde det var gjennomdiskutert og at fastslått at BP har en policy om å ikke "blåse" identiteten til medlemmer som ikke selv står frem.

Litt ekkelt gjort av deg også og i det hele tatt stille spørsmålet i en slik "negativ tråd".

Vel, er det noe jeg har gått glipp av her som ironi, humor eller lignende så skjønner jeg det bedre...

för ett antal år sedan....

så hade svenske Båtnytt en bild på en Maxi 95 som lagt sig longside på en gjestebrygge (kommer ikke ihåg var!)

men på utsidan båten hade han även hängt en skilt med 'tilleggning förbjuden' :eek:

Båtnytt publiserade bild på båten............

tror ikke den ägaren gjorde om det, eller om han ens vågade ha kvar sin 95'a !!!! :lol:

för mig så er longside inget problem men man måste ju vara beredd o ta motsvarande antal

båter på sig utanför som om alla hade förtöjt med stäven in !!! :smiley:

S/Y Gunga Din

Det er en naturlov, det, Hebbe. :yesnod::sad:

:lol:

Det var ikke det jeg mente, Hebbe.

Regner med at det ikke var riktig det du mente, men syntes spørsmålet var helt på sin plass.

"Kjenner" noen med store båter som helt klart kunne vært meget gode bidragsytere her på BP. Ser jo også at noen av de aktive brukerne her også har store båter og oppfatter de fleste som "gode båtfolk" og ikke som "folk i båt". Det blir ille om folk med store båter mobbes ut og ikke kan poste her, vi trenger et mangfold for å kunne opprettholde et godt forum. Vi med mindre båter trenger rett og slett litt tilgang til den kompetanse de har tilegnet seg.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Ser av bildet at du har havnet rett bak ham Swande...

Er det riktig at han fører splittflagg(?). Tror nok ikke denne karen har rett til det, annet enn den sterkestes rett. Og denne retten bruker han tydeligvis. :cryin:

Og hva betyr et splittflagg??

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...