Jump to content

Snekkefart Helgeroen - Sandefjord


naumar.no

Recommended Posts

Noen som kan fortelle meg sånn ca. hvor lang tid man bør regne fra Helgeroen til Sandefjord? Og også kanskje til Tønsberg med en plastsnekke. Vet ikke noe eksakt hastighet på snekken, men den tøffer vel avgårde i 7-10 knop antar jeg.

 

Et forslag er å opprette et eget forum for nettopp diverse strekninger. F.eks når jeg har kjørt strekningen Porsgrunn - Sandefjord som jeg skal så kan jeg legge inn hvor lang tid jeg brukte og erfaringer jeg tok med meg underveis på den strekken.

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

 

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Link to post
Share on other sites

Treng ikkje noko eige forum for utrekning av tid på strekning.. Det er enkelt og greit bare til å sjå i eit kart i 3-4 minutt, så ser du det. Ta ei nm på passaren din, og så flyttar du passaren på strekningen du vil. Har du 21 nm, så er det enkelt og greit:

21nm : 7nm/t (knop) = 3t.

 

Reknar igrunn med at du kan dette :p

Link to post
Share on other sites

Reknar igrunn med at du kan dette :p

Var vel egentlig noe sånt svar jeg hadde regnet med :)

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

 

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Link to post
Share on other sites

Vil vel kanskje anta at trådstarter ikke mente at han skulle ha tilgang til dette forum fra båt, eller da han har kart og passer for hånd? :confused:

 

Jeg skulle mange ganger selv ønsket å hatt en oversikt på nett over hvor langt det er mellom forskjellige steder....selvfølgelig kan jeg finne ut hvor lang tid jeg vil bruke ved å dele på knop, men det er ofte litt andre ting som spiller inn...strømninger, kraftig sjø utaskjærs, påkrevet stopp hos Titten, nedsatt hastighet ved Huk, etc. etc...

Skulle gjerne hatt en slik oversikt, jeg!

 

:yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

På side 94 og 95 i Kysthåndboken til Esso finner du avstandstabeller for seilingsdistanser mellom byer i Norge.

 

Utgaven av kysthåndboken er 2004/2005 så tidevannstabeller mv. er ikke til å stole på - avstandstabellene skulle imidlertid ikke ha endret seg mye. :wink:

 

Kysthåndboken kan lastes ned fra denne siden.

 

Eller direkte fra denne linken. (NB! PDF på vel 4 MB)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...