Jump to content

Billig kartplotter fra USA,Std.Horizon 10,4"


tusse

Recommended Posts

Et lite tips for de av dere som har tenkt å skaffe ny kartplotter.Har akkurat motatt ny plotter fra USA,Standard Horizon C1000CP, kom på kr.9900.-+moms !!!! Pris Seatronic.no er 22800.-

Kjøpesum må betales med pengeoverføring pga beløpets størrelse,kan være riskofyllt til useriøse aktører.

http//www.thegpsstore.com

Skal være en rimelig seriøs butikk,er ihvertfall meget fornøyd.Måtte vente 10 dg.før den kom på lager.Ble sendt 16.Mai kl 1654,fikk den levert på døra 18.Mai midt på dagen,kom med fedex.

Denne plotteren har fått meget bra kritikk Engelske Sailing,Feb. nr 06

Redigert av tusse (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har også kjøpt denne fra USA. Den er meget god og kan varmt anbefales!! :flag:

 

Jeg hadde en lengre runde med vurderinger. I dagens internettsamfunn er det ett tilleggsgode at de fleste leverandører legger ut bruksanvisninger på sine hjemmesider. Etter å ha lest 7-8 forskjellige bruksanvisninger falt jeg for CP1000C, og har ikke angret ett sekund.

Link to post
Share on other sites

Det med garanti kan du nok i praksis glemme. Du kjøper i Amerikansk butikk og er underlagt Amerikansk lovgivning, pluss evt. hva Standard Horizon gir mer enn dette. Men om garantien i Norge er verdt 10.000 NOK er vel heller tvilsomt. For den prisen som gjelder kan du kjøpe 2 stykker i USA og likevel gå i null med hensyn på fortjeneste. Personlig vurderer jeg det slik at moderne elektronikk varer veldig lenge, når det går istykker er teknologien kommet så mye lenger at det ikke er lønnsomt å reparere, eller at det finnes nye tekniske løsninger som er mer interessante enn å reparere 'gammel dritt'.

 

Norsk språk finnes i den sw som leveres fra USA.

Link to post
Share on other sites

Ved kjøp over internett har du akkurat samme rettigheter som ved kjøp i butikk. Ved kjøp fra utlandet er det opprettet et eget klagesystem og Forbrukerrådet er "kontaktperson". I USA har man et tilsvarende system som i Norge med et Forbrukerråd. Med andre ord ingen grunn til å glemme garanti eller forbrukerrettigheter ved kjøp over internett fra USA!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Har en slik plotter selv som jeg kjøpte i USA i fjor. Har fungert kjempebra. Brukte den med de nye c-map max kartene. Måtte få den omprogramert hos seatronic for å tilpasse til c-map max. Skulle gjerne sett testen av den. Noen som har adresse?.

Link to post
Share on other sites

Ni som kjöpt denne !

 

har den PC-ingang...dvs kan du bruke den som PC-skjaerm eller er den "bare plotter" ?

 

det står "video input and much more"

Såvidt jeg har skjønt er det composite video på de 2 video inngangene. M.a.o. ikke en standard kobling til PC. Du kan koble til en ekstern TV, undervannskamera el.l. Jeg kjenner ikke til at det finnes PC med komposite video utgang, men det kan jo hende at du kan finne det. De andre inngangene er NMEA, men det finnes noe som ligner på mini USB eller FireWire. Jeg har aldri fått noe beskjed om hva denne skal brukes til, og det følger heller ikke med noen kabel.
Link to post
Share on other sites

Skal også kjøpe kartplotter, har tenkt i lengre tid på hva jeg skal satse på ( PC eller kartplotter) Dette må da være ett godt kjøp. Hva med ekkolodd, er det mulighet og hva er det egentlig som skal til ? Kanskje dumt spørsmål men jeg har ikke så veldig greie på slikt.

Link to post
Share on other sites

Det er i dag så bredt utvalg når det gjelder tilpassede apparater (kart, radar, dybde, AIS, fremoversende dybde o.a.) og PC-programmer, at det kan være lurt å spesifisere sitt eget behov i forhold til båt.

 

Liten båt eller båt med risiko for saltvann (sprut fra bølger) taler alltid mot bruk av PC.

 

Interesse for elektroniske systemer kan også være avgjørende for hvor avansert utstyr det kan være hensiktsmessig å anskaffe.

 

Jeg har de siste 5 - 8 årene bistått en god del båteiere som har anskaffet elektronisk utstyr, og som helst vil klare seg med kunnskap om hvorledes apparatet slåes av og på. I disse tilfellene kan det være lite hensiktsmessig å anskaffe kostbare apparater med mange innstillingsmuligheter.

 

Dersom man seiler i et relativt begrenset farvann, ville jeg anbefale en Garmin kartplotter som start. Denne har god menytekst på norsk og viser hvor du er på godt oppdaterte kart.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Skal også kjøpe kartplotter, har tenkt i lengre tid på hva jeg skal satse på ( PC eller kartplotter) Dette må da være ett godt kjøp. Hva med ekkolodd, er det mulighet og hva er det egentlig som skal til ? Kanskje dumt spørsmål men jeg har ikke så veldig greie på slikt.

Det finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar...

Du kan kjøpe black-box ekkolodd fra Seatronic. Det er også black-box radar i katalogen, men når jeg sjekket sist kunne de ikke levere bruksanvisning til denne så jeg antar at den ikke er helt ferdig. Du kan også koble til black-box AIS, når bare programvaren fra C-MAP er ferdig.

Jeg seiler så jeg vurderer ikke PC. Hvis du vil kan du kjøpe C-MAP program med kartleser til PC for ca 2000 kr. Da kan du planlegge hjemme, samt lage backup kopier av ruter, og havner.

 

Når det gjelder black-box løsningene har jeg ennå ikke nok data til å finne ut hva de koster i USA, så om prisene til Seatronic er OK, kan jeg ikke svare på.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...