Jump to content

Giver til Faria instrument

Tore B

Recommended Posts

Har kjøpt et Faria kombi instrument (vanntemp, oljetrykk ,tank og volt) så kommer skåret i gleden, Telmokontroll kan ikke levere giver til oljetrykk før i juli! Det er vist amerikansk standard på den giveren. Er ikke klar for å kjøre en halv sessong uten oljetrykksmåler. Er det noen som vet om det er noen andre givere som passer ( 0-8 bar)

Amerikansk standard på giveren? Er det snakk om tomme-gjenger? Det finnes vel overgangsnipler - prøv en rørlegger - fra metrisk til tomme?

Maritim leverer Faria instrumenter og givere. De fleste der har 1/8" gjenger.

Ellers så kan du - som nødløsning - satse på et helt vanlig trykk-manometer og skru rett på nippelen? Bare å finne et som har riktig kalibrering 0 - 8 bar......

Bare et forslag, siden ingen av ekspertene har svart deg enda.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 1 år senere...

Forskjellen så vidt jeg husker er at i USA regulerer instrumentene fra topp med tenning på mens i Europa regulerer istrumentet fra 0 med tenning på. Mulig det er nålene som spretter opp med tenning av i USA og slår ned med tenning av i EU.

Jeg tror det er instrumentene som bestemmer dette og ikke giverne, men mulig jeg husker feil.

Tror avlesningen blir riktig uansett om USA eller EU sensor benyttes.

Be om å få snakke med rette personen hos leverandøren, så ordner det seg nok.

Redigert av Ole Petter (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...