BjarneBob Startet 29.Mai.2006 Del på Facebook Startet 29.Mai.2006 Heisann. Leter og leter, men finner ikke svar på akkurat denne teorien. D+ på min gamle Motorola 120Ah / 24V gir ikke høyere spenning enn ca. 15V. Mistenker derfor diodefeil på brua til D+. Ved litt tjuvkobling slik at jeg sender uregulert strøm gjennon ankeret, så presterer dynamoen eller supert ( selvfølgelig med de symtomer den får uten regulering ) Det jeg lurer på er som følger: Kan jeg droppe D+ og ladelampa i sin helhet, og bare mate med 24V + til ladacen via tenningsnøkkel ? Jeg har voltmeter og amperemeter med shunk, så den ladelampa klarer jeg meg fint uten. Ladac'en er + regulert, så er det sagt. Apropo; jeg må også si at jeg lurer på følgende: Er ikke spenningen over ankeret relevant så lenge strømmen er stor nok ? Når det er sagt; ser at dere nevner en viss kresenhet på ladepære i forhold til Ladac regulatorer. 3-5W sies det ( på 12V system ); men forutsatt korrekt spenning fra D+ hva vil tilsvarende bli for 24V ? Og gjelder det alle Ladac sine regulatorer uavhengig av årsmodell og 12V eller 24V ? Sitér dette innlegget Link to post
Bømlafjord Svart 29.Mai.2006 Del på Facebook Svart 29.Mai.2006 Her er ein link med litt info om lading, ikkje sikkert det hjelper deg. men mykje bra lesestoff. C:\Documents and Settings\Eier\Mine dokumenter\Dynamo og lading av flere batterier.htm Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 29.Mai.2006 Del på Facebook Svart 29.Mai.2006 Her er ein link med litt info om lading, ikkje sikkert det hjelper deg. men mykje bra lesestoff. C:\Documents and Settings\Eier\Mine dokumenter\Dynamo og lading av flere batterier.htm Denne linken oppnår vel kun du på din egen PC?? Sitér dette innlegget Link to post
Bømlafjord Svart 29.Mai.2006 Del på Facebook Svart 29.Mai.2006 Der ble det ein feil i linken ja, prøver på nytt med to linker. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=17767 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=17654 Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 30.Mai.2006 Del på Facebook Svart 30.Mai.2006 Apropo; jeg må også si at jeg lurer på følgende: Er ikke spenningen over ankeret relevant så lenge strømmen er stor nok ? Når det er sagt; ser at dere nevner en viss kresenhet på ladepære i forhold til Ladac regulatorer. 3-5W sies det ( på 12V system ); men forutsatt korrekt spenning fra D+ hva vil tilsvarende bli for 24V ? Og gjelder det alle Ladac sine regulatorer uavhengig av årsmodell og 12V eller 24V ? Tror jeg heller ville valgt å skifte diode dersom det er en som er defekt. Har nylig motntert en Ladac. Der stod det i bruksanvisningen at ladelampen måtte være 3 til 5 W. Vet ikke om det gjelder for 24 V, men effekten er jo den samme om spenningen er 12 eller 24 V. Du må ha en lampe for 24 V. Tar du en telefon til Ladac vil får et sikkert svr på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.