Kark II Startet 30.Mai.2006 Del på Facebook Startet 30.Mai.2006 Hei, jeg har sett at prisene på utenbordsmotor i USA er latterlig billig. Hva må betales for å få noe slikt inn i landet? Slipper jeg unna med å betale frakt og moms eller skal staten ha mer av kaka? Noen som har erfaring med denslags? Hvor lang tid tar det å frakte dette til Norge og hva vil det koste?? Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 30.Mai.2006 Del på Facebook Svart 30.Mai.2006 Du må også betale hk avgift. Hvis du søker og leser litt her på forumet har dette vært diskutert mange ganger før. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
TMe Svart 30.Mai.2006 Del på Facebook Svart 30.Mai.2006 Hk-avgift er vel den store stygge ulven i dette tilfellet. Alternativt få delt motoren i to og importere den som reservedeler. Moms må betales både av kjøpesum og frakt. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 30.Mai.2006 Del på Facebook Svart 30.Mai.2006 Alternativt få delt motoren i to og importere den som reservedeler. Moms må betales både av kjøpesum og frakt.Nåja... dette er vel ikke helt stuerent, ei heller er det mulig med utenbordsmotor... hadde det vært en innebordsmotor så kunne du tatt den inn som bil/lastebil/industrimotor og mariniset den selv.... men utenbordsmotor... er ikke mulig.. Det er blokken som skal belastes med hk avgift om den er tiltenkt brukt i båt.... kan bli vanskelig å overbeives tollerne om at øvre halvpart av en utenbordsmotor ikke skal brukes i båt... Her det bare å betale 137,50 pr. hk pluss moms, samt moms av kjøpesum og frakt samt eventuel forsikring... Enkelt og greit, men dyrt Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Stevens Svart 1.Juni.2006 Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 Sjekk prisene på iboats.com - utrolig billige brukte motorer, som regel overhalt med garanti. JetCarrier håndterer slike motorer glatt som sjøfrakt. Der ligger det også en fraktkalkulator. Sitér dette innlegget Link to post
kvast Svart 1.Juni.2006 Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 (redigert) blir vel billigere enn å kjøpe i norge uansett. garantisaker vil jo ta litt lengre tid enn i norge da. Redigert 1.Juni.2006 av kvast (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
rææser Svart 6.Juli.2006 Del på Facebook Svart 6.Juli.2006 Hvilke regler gjelder for import av båtmotorer? Er det bare toll man må regne med av avgifter eller kommer mer til? Tenkte meg en tur over svenskegrensa. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 6.Juli.2006 Del på Facebook Svart 6.Juli.2006 Toll er det vel ikke, men HK avgift + moms. HK avgifta er vel i størrelseorden 130-140kr pr hk + moms. Sitér dette innlegget Link to post
rææser Svart 6.Juli.2006 Del på Facebook Svart 6.Juli.2006 Da utelukker det helt å dra med seg en motor på lovlig vis iallefall. Slik jeg har forstått er det liten sjangs for å bli avslørt i å unngå disse avgiftene, forrutsatt at man kommer over grensa uten å bli stoppet. Det eneste måtte vel være at man selger motoren tilbake til det landet man kjøpte den fra når den tid kommer. Heia Norge Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 6.Juli.2006 Del på Facebook Svart 6.Juli.2006 (redigert) HK-avgiften er vel forøvrig en midlertidig avgift Redigert 6.Juli.2006 av ok67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 6.Juli.2006 Del på Facebook Svart 6.Juli.2006 Nå er vel ikke Sverige akkurat landet det lønner seg å importere brukte påhengsmotorer fra Vet ikke hvordan det er nå, men da jeg undersøkte for et års tid siden ihvertfall, var jo motorene dyrere der enn her. rent bortsett fra kursen da selvfølgelig... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
rææser Svart 6.Juli.2006 Del på Facebook Svart 6.Juli.2006 Virker ikke som om det er tilfellet nå men. Og Midlertidig avgift, hva vil det si? Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 7.Juli.2006 Del på Facebook Svart 7.Juli.2006 Det var vel det som ble sagt da den ble innført for x antall år siden. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Juli.2006 Del på Facebook Svart 7.Juli.2006 Stemmer det, den ble innført som en "midlertidig" avgift på slutten av 70-tallet. Siden har X antall partier lovt å fjerne avgiften , for så å være med å vedta en økning av den så snart de hadde anledning. Har liten tro på at den blir fjernet med det første heller... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
rææser Svart 7.Juli.2006 Del på Facebook Svart 7.Juli.2006 Et annet spørsmål også. Om man handler brukt motor her i norge, hvordan kan man være sikker på at denne ikke er tatt inn uten at disse avgiftene er betalt, og hvilke følger kan det få for kjøper? Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 19.Juli.2006 Del på Facebook Svart 19.Juli.2006 Ta godt vare på kvitteringen din Med navn og adresse Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.