TASSMUS Startet 31.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2006 HEI. LURER PÅ HVA SOM ER FORDELEN MED STÅL PROPELL KONTRA ORGINAL. HAR SELV EN UTTERN D 55 M/90 HK, NOEN MED ERFARING OM BYTTE PÅ DENNE TYPE BÅT/MOTOR. EVENTUELT NOEN Å ANNBEFALE? Sitér dette innlegget Link to post
Lodda Svart 31.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2006 Man får vistnok ett bedre "skjær" i sjøen og en stålpropell gir ikke så mye etter som en orginalpropell. Du får ca. 2-4 knop ekstra... Er jo mange propeller å velge i, som Ballistic (bra propell, koster ikke hele skjorta), Raker, Mirage, Cleaver etc... etc... kommer helt ann på egenskapene du er ute etter. LODDA Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
Bitteliten Svart 31.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2006 Hei og velkommen til forumet. 2-4 knop ekstra i toppfart er kanskje litt i overkant? 1-2 knop sier de som selger Ballistic propellene Merk at en skarp stålpropell som Ballistic med kuppede blader og rette bladkanter kan være litt vanskelig å trimme rett. Da jeg satte på en Ballistic på vår Nidelv 690 slet jeg litt med at propellen sugde luft når jeg kjørte i bølger - og det var litt tricky å få optimal trim på båten fordi propellen fort sugde luft. Da måtte jeg ta båten helt ut av plan får å få skikkelig grep i vannet igjen. hadde vi beholdt båten lenger hadde jeg byttet tilbake til alu propell Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 31.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2006 Cupping er ikke rett trailing edge. Det er en ekstra stigning på trailing edge. Litt begreper her. Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 31.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2006 Byttet fra alu til stålpropeller på mine duopropdrev. Samme størrelse som før. Båten fikk bedre akslerasjon, spesielt med litt tung last. Toppfarten er den samme. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 31.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2006 En ekstra agressiv stigning i bakkant av bladet som vist ovenfor. Sitér dette innlegget Link to post
TASSMUS Svart 1.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2006 TAKKER FOR ALLE SVAR. GREIT Å FÅ TIPS OG SVAR FRA FOLK MED LENGERE BÅTERFARING,ENN DET JEG HAR. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 2.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2006 Hr. Bitteliten; - Hadde du 3 eller 4 blader på din? Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
MH OP Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Om man bytter til stålpropell, eventuellt større dimensjon, hvordan vil dette påvirke bensinforbruk? Sitér dette innlegget Magnus - Rammet av 3 fots syken som 10'åring! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.