Jump to content

British Leyland Thornycroft

Guest Ola

Recommended Posts

Hei !!

Er det noen som vet hvormjeg kan finne en delemotor til en British Leyland Thornycroft 2,52 ltr.

Hos forhandler sies det at det ikke finnes deler til den. :smiley:

Jeg er på jakt etter en topp. Min har fått en lei sprekk. :drink:

Jeg nekter å tro at jeg må skifte motor, den har jo vert bra i 20 år.

Det må da finnes gamle motorer rundt omkring?

Venter spent på respons

Ola

Hei Ola,

dessverre har jeg ingen delemotor å tilby deg, men jeg har lyst til å komme med et oppmuntrende tilrop.

I den aktuelle perioden drev nemlig engelske motorfabrikker (og bilfabrikker) en utstrakt "badge engineering". Det vil si mange forskjellige fabrikker leverte motorer med sitt eget navn, mens motorene i realiteten var svært like  -  og mange av komponentene var helt identiske.

Derfor tror jeg du skulle ha svært gode muligheter for å skaffe deg delemotor, men det kan nok svare seg å undersøke hvilke motorer du kunne bruke, for jeg er 100% sikker på at du finner de samme delene også på motorer som heter noe annet enn British Leyland Thornycroft.

Jeg føler meg sikker på at mange her på baatplassen vil ha kunnskaper om dette tema  -  og kanskje deler på lager.

Lykke til!

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Hei

Jeg tror du kan bruke deler fra Bmc Comander 2,5l Prøv å ringe til Kjell Foss i Stavanger Tlf 90947732 eller Kings Diesel i Bergen. En av de kan helt sikkert hjepe deg

Trond

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Hei!

Hvor stor er sprekken og hvor sitter den? Har du sjekket med et verksted om de kan fikse det?

:yesnod:

Jeg hadde en båt en gang med en 1,8l BMC motor. Den fikk en sprekk rundt en eksosventil. Sprekken var på 1-2 cm og så ikke pen ut. Jeg tok med toppen til et motorverksted, (tror det var sylinderservice i Oslo, husker ikke helt sikkert). De freset vekke sprekken og satte inn en ny "foring". Dette ble helt ok etterpå.  Bare å slipe ventiler og montere på blokka igjen. Motoren gikk som en klokke etterpå.   :wink:

Tror disse motorene ble solgt under mange forskjellige navn. Mener at FM hadde en motor som lignet din, ellers tror jeg Kings i Bergen må være rette stedet.

Lykke til!

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...