Guest Ola Startet 28.August.2003 Link til dette innlegget Startet 28.August.2003 Hei !! Er det noen som vet hvormjeg kan finne en delemotor til en British Leyland Thornycroft 2,52 ltr. Hos forhandler sies det at det ikke finnes deler til den. Jeg er på jakt etter en topp. Min har fått en lei sprekk. Jeg nekter å tro at jeg må skifte motor, den har jo vert bra i 20 år. Det må da finnes gamle motorer rundt omkring? Venter spent på respons Ola Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 28.August.2003 Link til dette innlegget Svart 28.August.2003 Hei Ola, dessverre har jeg ingen delemotor å tilby deg, men jeg har lyst til å komme med et oppmuntrende tilrop. I den aktuelle perioden drev nemlig engelske motorfabrikker (og bilfabrikker) en utstrakt "badge engineering". Det vil si mange forskjellige fabrikker leverte motorer med sitt eget navn, mens motorene i realiteten var svært like - og mange av komponentene var helt identiske. Derfor tror jeg du skulle ha svært gode muligheter for å skaffe deg delemotor, men det kan nok svare seg å undersøke hvilke motorer du kunne bruke, for jeg er 100% sikker på at du finner de samme delene også på motorer som heter noe annet enn British Leyland Thornycroft. Jeg føler meg sikker på at mange her på baatplassen vil ha kunnskaper om dette tema - og kanskje deler på lager. Lykke til! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Quantum Svart 28.August.2003 Link til dette innlegget Svart 28.August.2003 Hei Jeg tror du kan bruke deler fra Bmc Comander 2,5l Prøv å ringe til Kjell Foss i Stavanger Tlf 90947732 eller Kings Diesel i Bergen. En av de kan helt sikkert hjepe deg Trond Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Majali Svart 28.August.2003 Link til dette innlegget Svart 28.August.2003 Hei, jeg vet ikke om du har prøvd men det er en ide å sette inn en ønsket kjøpt annonse på finn.no Jeg så det var en som averterte en slik topp og en varmeveksler tror jeg det var i vinter. Kan jo hende han sitter på den enda? Lykke til Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
GeirFrode Svart 29.August.2003 Link til dette innlegget Svart 29.August.2003 Hei! Hvor stor er sprekken og hvor sitter den? Har du sjekket med et verksted om de kan fikse det? Jeg hadde en båt en gang med en 1,8l BMC motor. Den fikk en sprekk rundt en eksosventil. Sprekken var på 1-2 cm og så ikke pen ut. Jeg tok med toppen til et motorverksted, (tror det var sylinderservice i Oslo, husker ikke helt sikkert). De freset vekke sprekken og satte inn en ny "foring". Dette ble helt ok etterpå. Bare å slipe ventiler og montere på blokka igjen. Motoren gikk som en klokke etterpå. Tror disse motorene ble solgt under mange forskjellige navn. Mener at FM hadde en motor som lignet din, ellers tror jeg Kings i Bergen må være rette stedet. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
MVH Svart 29.August.2003 Link til dette innlegget Svart 29.August.2003 Send en email til Lancing Marine: http://www.lancingmarine.com/ email adressen finner du på hjemmesiden. For en del år siden kjøpte jeg marininseringsutstyr fra dem, samt motorer og gear. Det kan hende at de kan hjelpe deg med deler til din motor. MVH Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 29.August.2003 Link til dette innlegget Svart 29.August.2003 For noen år tilbake var det et verksted i Bergen som het Markussen og som bla. forhandlet BMC og Leyland. De var kjent for å kunne sine saker. Kanskje disse fortsatt er "going strong"? Ved sprekk i topplokket kan det kanskje være en ide å kontakte Metalock for reparasjon. Logg deg inn på BM og søk på Metalock ,der vil du få mange treff. Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 14.September.2003 Link til dette innlegget Svart 14.September.2003 Hei, det er kanskje litt sent men jeg fant denne annonsen http://www.gibud.no/Files/ObjectInfo.cfm?Id=120407 Erik .......og denne: http://www.gibud.no/Files/ObjectInfo.cfm?Id=105202 Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.