Jump to content

Gozzi 17 open

castro

Recommended Posts

Hei, er det noen der ute som har prøvd Gozzi 17 open? Lurer litt på hvordan denne båten er med dieselmotoren fra Mercruiser. Er kvaliteten bra, og ikke minst sjøegenskapene. Sammenlignet med andre 17 fotere.

Merkelig at ingen har prøvd en slik båt. Har fått høre at den skal være noe av det beste i sin klasse. Men liker best å få høre det direkte fra en forbruker.

Alle forhandlere selger jo kun den beste båten.

Både vi menn og autofil har testet denne båten-med meget godt resultat :yesnod: Ble karakterisert som en meget kjøreglad båt, dvs spiss v-bunn som i liten grad flatet ut bak. Derfor en morsom båt og kjøre, men også varsom for trim/tilt. En slags mini-hydrolift?

I utgangspunktet høres det "helt på trynet" ut å ha en innenbordsmotor, og attpåtil dieselmotor, i en 17 fots skjærgårdsjeep! Men, jeg mener å huske at denne båten er testet og omtalt i et av de norske båtbladene( som andre har nevnt) og fikk meget god kritikk. Veldig interessant!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 1 year later...

Litt baktung i svevene, men myk og fin i sjøen. Det blir nok en del svev pga kort lengde og toppfart på ca 39 knop (etter hva som er oppgitt).

Kjørte om kapp med en slik en gang jeg kjørte GH 11 30hk. GH'n skal i alle fall gjøre litt over 30knop, kanskje helt opp mot 33-34knop, mens den Gozzi'en dro greit i fra med to pers (jeg var alene). Så toppfarten stemmer nok sånn ca.

Det sier seg selv at den er baktung, men den skal ha meget høy kvalitet og finish og er dessuten en snasen mini-utgave av Goldfish 21/22 sport på mange måter.

Bruker vel "ikke noe" drivstoff heller...

Lingefan

• 5 years later...