Roger jo Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Lufta man puster inn inneholder 78% nitrogen.Håper bare nitrogenet er litt dødelig slik at det tar opp mot 100 år før man stryker med. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Riltig det . Men vet du hvor mange % du må opp for ikke i å få puste. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lotus Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Spørsmålet er vel heller hvor lite oksygen du trenger før du dauer. Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 (redigert) Boring er aldri noe problem. En kan gjerne sveise også hvis det er ønskelig. Tanken må da være full, eller det må være godt med diesel over området som en sveiser. Dieselen kjøler såpass mye at dette er fullt "legalt". En lager seg ei "vorte med ferdige gjenger som først sveises utenpå tanken. Deretter tapper en ned såpass at diesel ikke renner ut når en borer og gjenger resten. En kan også lage vorta så lang at allt gjengeparti er i vorta. En trenger da kun et hull inn i tanken med størrelse etter behov. Ikke gjør dette på bensintank, vær så snill. Et annet moment er at veggtykkelsen i tanken bør nok kanskje være minst 2mm, men det er ikke sikkert det er nødvendig. Selv har jeg 3mm plate. Poenget må være at en må ha såpass mye gods at faren for gjennomblåsing helst ikke er til stede. Dette med platetykkkelse kan kanskje noen andre svare på. Per Redigert 7.April.2008 av Per Kålin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Spørsmålet er vel heller hvor lite oksygen du trenger før du dauer. ------------------------------------------------------------------------------------------------- Når en tar ombord en Flaske N2. Spiller det vel liten rolle om Nitrogen konsentrasjonen blir for høy eller om oksygen inholdet blir for lite. DAU er du uansett. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.