Jump to content

Plumbo i syrefast septiktank?

Eimo

Recommended Posts

Dette har jeg opplevd flere ggr. på min forrige båt. Du kan prøve å åpne tømmekrana, ta ei tang el. og blokker lufteslangen med å presse den sammen. Bruk pumpa i toalettet og pump inn vann i tanken. Du får litt overtrykk og dermed så slipper proppen som tetter utløpet gjennom avløpet. Dette funket de gangene jeg hadde en slik "propp". Bruk av korrekt toalettpapir er et must for å slippe en slik "forstoppelse". :sad: Bruk litt forsiktighet og ikke bare dra på med å pumpe mens lufteslangen er totalt blokkert. Ikke nødvendig å få hele toalettanken opp gjennom potta. :puke:

Hadde vel ikke tatt tjangsen på plumbo i dette tilfellet, eh.. hva er tanken laget av?

XD3P

Eeeehhh...syrefast....XD3P. :lol:

Plumpo gjør underverker.

Kjør på... få løs proppen og skyll godt igjennom slik at ingen rester ligger igjen...

Still om hodet og si at det å ta en tur på ramma koster 5 kroner...kjøp båtpapir og slipp slikt krøll for ettertid.

Lykke til.

*hilsen en som ikke har luktesans...misunnelig???? :lol: *

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...