Eimo Startet 31.Mai.2006 Del på Facebook Startet 31.Mai.2006 Jeg har en septiktank som tømmes på selvfall, denne er nå tett ved utløpet av tanken. vil det være skadelig å bruke plumbo?? Noen som har erfaringer? Mvh Eimo Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 31.Mai.2006 Del på Facebook Svart 31.Mai.2006 Dette har jeg opplevd flere ggr. på min forrige båt. Du kan prøve å åpne tømmekrana, ta ei tang el. og blokker lufteslangen med å presse den sammen. Bruk pumpa i toalettet og pump inn vann i tanken. Du får litt overtrykk og dermed så slipper proppen som tetter utløpet gjennom avløpet. Dette funket de gangene jeg hadde en slik "propp". Bruk av korrekt toalettpapir er et must for å slippe en slik "forstoppelse". Bruk litt forsiktighet og ikke bare dra på med å pumpe mens lufteslangen er totalt blokkert. Ikke nødvendig å få hele toalettanken opp gjennom potta. Hadde vel ikke tatt tjangsen på plumbo i dette tilfellet, eh.. hva er tanken laget av? XD3P Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 31.Mai.2006 Del på Facebook Svart 31.Mai.2006 Eeeehhh...syrefast....XD3P. Plumpo gjør underverker. Kjør på... få løs proppen og skyll godt igjennom slik at ingen rester ligger igjen... Still om hodet og si at det å ta en tur på ramma koster 5 kroner...kjøp båtpapir og slipp slikt krøll for ettertid. Lykke til. *hilsen en som ikke har luktesans...misunnelig???? * Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Lazy days 2 Svart 1.Juni.2006 Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 Jeg tok og spylte inn med vann fra utsiden. Utløpet gikk ut i sjøen 20 cm. under vannflaten på min båt. Satte hageslønge inn og spylte. Så kom driten. Tenk på hvor du ligger meed båten så ikke du tilgriser hele havna. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.