Jump to content

Tupperware eller Sankthansbål?

M/B Shanty

Recommended Posts

Jeg er glad for at andre har trebåter, -de er jo så vakre å se på, i alle fall noen av dem. Bunader på 17. mai er også vakkert, men jeg har ikke tid eller lyst til å prioritere sånt for egen del. Tror jaggu jeg kler GPR ganske godt og. Så tusen takk, og nei takk.

Jeg kjøpte trebåt først og fremst pga prisen. Plastbåter i lignende utforming kostet noen 100 tusen mer. En annen fordel er vekten, jeg ligger mye roligere i sjøen og drifter mindre enn plastbåter på samme størrelse. Kvalifisert gjetning fra karen som slippet båten i fjor var ca 12-15 tonn.

Men min neste båt kan godt være "Tupperware". Det er jo endel enklere vedlikehold. så konklusjonen må vel være at jeg er "Ole Brumm"

Kvalifisert gjetning fra karen som slippet båten i fjor var ca 12-15 tonn.

Oi! det var da voldsomt..... min Tresfjord 33 veide rett under 7 tonn. da med 400 kg. utvendig ballast, og 700 kg ballast innvendig. samt at båten var gjennom blaut.(tror tilogmed at tenningslåsen var trutnet :lol: ) Tresfjorden min har mahogny overbygg, askespant på eikekjøl med furuhud. samt en svær perkins maskin som veier noen kilo.

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

:lol:

Tja, Det kan jo godt hende han overdrev noe, samt at en del av vekten må ha vært alle blåskjellene... :nonod:

Men det er ihvertfall noen kraftige furubord båten er bygget av, også er det en haug med brosteiener som ballast og en jernklump av en Marna diesel på nærmere 800 kg.

Båten var opprinnelig skoleskyssbåt for Hitra og Frøya, så den er bygget for hardt vær :puke:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...