oaasheim Svart 2.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2006 (redigert) Tja.. Har eit par lokale tøfftøffar til vurdering ;) btw, har du lagt ut bileta? Redigert 2.Juni.2006 av oaasheim (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wannskrækk Svart 2.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2006 Jeg er glad for at andre har trebåter, -de er jo så vakre å se på, i alle fall noen av dem. Bunader på 17. mai er også vakkert, men jeg har ikke tid eller lyst til å prioritere sånt for egen del. Tror jaggu jeg kler GPR ganske godt og. Så tusen takk, og nei takk. Sitér dette innlegget Link to post
Førsten Svart 2.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2006 Jeg kjøpte trebåt først og fremst pga prisen. Plastbåter i lignende utforming kostet noen 100 tusen mer. En annen fordel er vekten, jeg ligger mye roligere i sjøen og drifter mindre enn plastbåter på samme størrelse. Kvalifisert gjetning fra karen som slippet båten i fjor var ca 12-15 tonn. Men min neste båt kan godt være "Tupperware". Det er jo endel enklere vedlikehold. så konklusjonen må vel være at jeg er "Ole Brumm" Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 2.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2006 Kvalifisert gjetning fra karen som slippet båten i fjor var ca 12-15 tonn. Oi! det var da voldsomt..... min Tresfjord 33 veide rett under 7 tonn. da med 400 kg. utvendig ballast, og 700 kg ballast innvendig. samt at båten var gjennom blaut.(tror tilogmed at tenningslåsen var trutnet ) Tresfjorden min har mahogny overbygg, askespant på eikekjøl med furuhud. samt en svær perkins maskin som veier noen kilo. Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Førsten Svart 3.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2006 Tja, Det kan jo godt hende han overdrev noe, samt at en del av vekten må ha vært alle blåskjellene... Men det er ihvertfall noen kraftige furubord båten er bygget av, også er det en haug med brosteiener som ballast og en jernklump av en Marna diesel på nærmere 800 kg. Båten var opprinnelig skoleskyssbåt for Hitra og Frøya, så den er bygget for hardt vær Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 3.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2006 Regner nå med at det går en god stund før disse er sankthansbål............. Tre kombinert med en god del epoksy. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 3.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2006 Slik skal det gjøres, ja Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2006 Det var fine båter........ Gunga Din som gillar en kombinasjon........trebåt inne i båten o plast mot vannet ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.