Jump to content

Priser på vinteropplag

KnutH

Recommended Posts

Prisene varierer vel med kvaliteten på tjenesten. Inne/utelagring, om det bare er ren lagring, eller om firmaet skal klargjøre for vinterlagring, ta av drev, service på motorer, vask og polering om våren osv. Beliggenhet har vel også en del betydning.

Jeg vet ikke hva du er ute etter. Men er du på jakt etter "fullservice" opplag i indre Oslofjord kan jeg anbefale Vollen Båtservice i Vollen, Asker. De er ikke billige, men gir topp service og leverer topp kvalitet. Stort sett finner du Windy og Storebro der, men også enkelte andre båter. Hittil har de kun hatt utelagring (men veldig skikkelig), kommende vinter tror jeg de også tilbyr innelagring. Det er alltid fullt der, så hvordan det er med kapasiteten vet jeg ikke.

Det billigste alternativet ville jeg trodd var gjennom en lokal båtforening hvor en disponerer opplagsplass, har "dugnad" på opptak og utsetting og ellers gjør alt selv.

Forøvrig er det jo et utall opplagsplasser i området du spør om. Det er sikkert andre som vet mye mer enn jeg.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

• 8 måneder senere...

Hei!

Muligens å drepe gledene ved å ha båt før mange har fått båten på vannet... Uansett - jeg har hatt båt to år i Oslo, men kommer egentlig fra Kristiansand.

Prisene på opplag/service i Oslo og Akershus er ganske høyere enn på Palmekyste (les: Kr.sand og Mandal).

Jeg har en Uttern 5500DC med 90 HK 4-t, og har ikke mulighet til å ha den på egen tomt i vinterhalvåret.

I vinter har jeg betalt følgende:

Opplag for båt utendørs: ca 3000,-

Opplag + service motor hos merkeforhandler: ca 5000,-

På- og avmontering motor (til sammen): ca 2000,-

Dvs totalt 10 000,-  :sleep::puke:

Nå skal det tillegges at jeg faktisk synes gledene ved å ha båt er verd det... Men er det noen som har tips til rimeligere steder i Asker eller Oslo som kan ta seg av disse tingene?

Jeg synes prisen på opplag for båt så sentralt er ok, men 7000,- for å eie motore er i overkant...

Tips!

Hilsen fattig men blid...

Vi betaler 130 eller 140 kr pr kvadratmeter hos marineservice Jakobsen innerst i Bunnefjorden. De har også overhaling av motor til en ganske billig penge. Er ikke merkeverksted, men de er flinke. Prisen vet jeg ikke. Om du ønsker merkeverksted så ligger det en marina rett bortenfor som kan ta overhaling på motoren din.

Ring Marineservice Jakobsen selv og hør om plass og pris på tlf: 64 94 67 62

Lykke til med letingen!

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Stusset på en ting. Hvorfor monteres motoren av og på ved opplag? Pga faren for å bli stjelt? Har aldri gjort dette på noen båt (jobber litt på båtverksted) men det er jo på et litt mindre sted da..

Motoren tas av for at det er mye behageligere for de som skal konservere den å stå innendørs, og ha motoren i fornuftig arbeidshøyde. Og så blir det jo godt og varmt for motoren om vinteren da, sikkert ikke skadelig det heller.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Takker for to gode tips!

Når det gjelder avmontering av motoren: forsikringen dekker ikke motor påmontert utendørs i vinteropplag - dessuten har den det vel bedre inne..

Hvis det er andre med tips - så tar jeg gjerne imot flere.

Hva heter firmaet i Son - til deg som tipset om det?

Ha en fin sommer!

:rolleyes:

• 11 år senere...

Hva ligger prisene på innelagring I Østlandsområdet for en 40 foter?

+/- 25' for 37 fot i Vestfoldområdet, inkl. opptak, spyling og sjøsetting til våren. Ikke oppvarmet men innendørs.

Interessant. Tar gjerne mer info om stedet (her eller PM) da det er kjekt med alternativer :-)

Har man full tilgang til båten når som helst og kan stå for alt arbeid selv?

Hvordan løftes og transporteres båtene fra vann og inn/ut av hall?

Er det begrensinger på bredde, høyde og vekt (4,12 bred, 11-12 lang og opp mot 5,5 meter høyde fra bakken)?

Mvh. SAP

Prisen på 25' som nevnt er for min Grand Mistral på Nøtterø Båtsenter (tlf. 33 38 36 45). Nå er dette også hjemmehavna, uten at jeg har inntrykk av at det har noen innvirkning på prisen på vinteropplag.

Båten blir løftet med truck og satt på henger for intern transport (de har mange og de er solide). Når båten er satt inn i hallen har du normalt ikke tilgang fikk jeg opplyst, men du kan selv velge hvor lenge du vil ha den stående på henger ute for å arbeide på den og hvor tidlig du vil ha den ut til våren.

Kan ikke tenke meg at det er noen begrensninger i forhold til målene du oppgir.

Guest Avmønstret#

Kan anbefale Sørfonden på Padda. Se http://www.padda.no/

Kjekt å svare på et 12 år gammelt innlegg :-)

Fikk boblehavn på Padda for vinteren. Er rett ved jobben så dette gleder jeg meg til. Har til nå hatt type 1 time + kjøring til vinteropplaget, noe som selvsagt reduserer tilsynet og muligheten for å få gjort ting i løpet av vintersesongen. Overraskende billig må jeg si og fikk plass på flekken etter å ha sendt en e-post. 

Priser 2015/16
  • Båter opp til ca. 34-35 fot 4.700,-
  • Båter fra ca. 34-35 fot til ca. 36-38 fot 4.800,-
  • Båter fra ca. 36-38 fot til ca. 40-41 fot 5.700,-
  • Båter fra ca. 40-41 fot til ca. 45-46 fot 7.900,-

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...