Jump to content

Kjøp av VHF i Sverige...


nimbuster

Recommended Posts

Svenskene anvender vistnok bare lystbåtkanalene L1 og L2. Byr neppe på problemer å anvende denne i Norge. Av det jeg har sett er prisene i Sverige høyere enn her hjemme, men det er jo en annen sak.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Bare vær sikker på at VHF-en er CE godkjent. Jeg hadde litt problemer med å få godkjent VHF-en av Telenor. Send en IM om du trenger tips i den anledning.

:flag_sw:

Nå er det ikke lov å selge utstyr i Sverige (eller resten av EØS området for den saks skyld) som ikke er CE merket, så en kan nok være sikker på at det man kjøper fra en seriøs forhandler i Sverige er CE merket..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

litt på siden av tema til trådstarter men jeg prøver meg likevel; lurer litt på å kjøpe en enkel håndholdt VHF til å ha i en grabbag, noen som kjenner til et sted der en kan få tak i en slik til en rimelig penge?...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Cobra HH100 er en rimelig håndholdt VHF, selges bl.a. a Seatronic for 785,-

Den er rimelig men ikke vanntett... og egner seg vel neppe å ha i en grab bag..... ellers er det sikkert en grei sak... men har kun 2W sendeeffekt

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

litt på siden av tema til trådstarter men jeg prøver meg likevel; lurer litt på å kjøpe en enkel håndholdt VHF til å ha i en grabbag, noen som kjenner til et sted der en kan få tak i en slik til en rimelig penge?...

I og med at det er nødustyr vi snakker om ville jeg ikke kjøpt noe for en billig penge, men satset på kvalitet. Bør være vanntett
Link to post
Share on other sites

Enig i at man ideelt ikke går på akkord med sikkerheten, men det er jo en begrenset sum med penger man har til båtbruk så det er jo greit at den ikke koster alt for mye. Jeg er imidlertid enig at den bør være vanntett. Ser for meg at når den evnt en gang i fremtiden virkelig skal brukes, da er det viktig at den er vanntett. Det jeg tenker er at den ikke trenger så mange finesse og fjonge funksjoner. Kanal 16 og vanntett så er vi på riktig vei, med litt mer effekt enn 2 watt hadde det vært riktig så bra...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Enig i at man ideelt ikke går på akkord med sikkerheten, men det er jo en begrenset sum med penger man har til båtbruk så det er jo greit at den ikke koster alt for mye. Jeg er imidlertid enig at den bør være vanntett. Ser for meg at når den evnt en gang i fremtiden virkelig skal brukes, da er det viktig at den er vanntett. Det jeg tenker er at den ikke trenger så mange finesse og fjonge funksjoner. Kanal 16 og vanntett så er vi på riktig vei, med litt mer effekt enn 2 watt hadde det vært riktig så bra...

Jeg ville hørt med TV-boden i Strømstad, de har en del slikt, noen du kan programmere selv også.. med de får du med politifrekvenser også om du vil det..

Link to post
Share on other sites

følg med på Blocket. Kjøpte en spill ny, flott & fin håndholdt ICOM for en slant og en ingenting.

 

Den er ikke vanntett, men en sånn vanntett-pose for kamera fixer det. Som du sier, av og til er så mye penger man kan brike, og da er så mye nok. At man får en bedre modell til bare dobbelt ¨så mye, hjelper liksom ikke ...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...