Jump to content

Sink på BMW.


Hardball

Recommended Posts

Har "pratet" tidligere om dette, og har endelig fått klart svar:

 

BMW gikk ut tidlig på 80tallet(!!!!!!??????) med skriftlig melding om att, bmw motorer må etter monteres sink på Intercooler. :crazy:

Dette har selvfølgelig IKKE tidligere eiere av min båt/motor fått utført, :cool: så denne jobben blir gjort på motorverksted innen kort tid. Det må planslipes ett flatt parti oppå vanninntaket til Intercooleren, samt gjenge inn en anode.

 

Håper att ikke skadene er blitt for store. :cryin:

 

Fy flate jeg er møkka lei av hele aluminium klompen som står i båten min. Kunne blitt en bra fast fortøyning, om den ikke var så himla lett. :smash:

Redigert av Hardball (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Hardball

 

Synd å høre du er misfornøyd med BMW-motoren, for det er egentlig gode maskiner. Har hatt mine utfordringer jeg også, men det meste kan tilskrives dårlig vedlikehold fra tidligere eiere.

 

Er det D150 eller D190 motor du har? På min D530TA er det ferdigmontert zink fra fabrikk, men det var ikke mye igjen der når jeg kjøpte båten i fjor :eek: Syns egentlig det er rart at det ikke er mer zink på motoren, men det holder forhåpetligvis dersom jeg skifter jevnlig.

Redigert av JonnyBoy (see edit history)

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...