Jump to content

Trenger seilbåt spesiell krybbe?


morten37

Recommended Posts

Jeg lagde denne til min 31" for noen år siden, og har stått i denne tre vintre med riggen oppe i kuling og blåst uten problem. Den kan justeres i alle vinkler og vil nok passe vel så bra til en 27"

WWW.MAXIMALT.DK under "indhold" trykker du på "teknik/vedligehold" og nederst på siden står "bådstativ fra bådnyt" Kostet meg 1200,- og lagd på en ettermiddag.

Redigert av Player 311 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har også laget denne krybben selv, men tok mere enn en ettermiddag og kostet kr.2000,-. Det dyreste er alle boltene, skivene og mutterne så der bør du "shoppe" litt rundt.

Bruker den til min Maxi800 som er 27 fot. Ved oppsetting første gang må det en god del justeringer til, tar litt tid og er litt kronglete, men når den først er laget og satt opp er den veldig bra!

Sjekk også om det er noen brukte krybber til salgs på nettet for du kan være heldig å finne en sompasser din båt til 3/4000.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kjøp deg en ILAS krybbe.

Kan stues vekk på loftet, og transporteres på biltak.

Tips. Skaff en 2" x 6" som du legger langsetter midt på. Denne står kjølen på, og krybba låses. Midt på denne skrur du på 2 stk. 50 mm. T-jern på tvers. Da kommer du til under kjølen.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ogås laget meg denne trekrybben og er kjempefornøyd med den på min 26 foter. Den er enkel, lett å fikse på og jeg har til og med fått hele krybba hjem i en Nissan Micra, så den er grei å håndtere. Når jeg bygda krybba for 4 år siden kostet den meg ca. 2000,-. Jeg har noen tegninger et eller annet sted hvis du er interessert. Men de samme finnes også på nettet, som det er henvist ti ltidligere i tråden.

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...