Jump to content

Hammerdown blanding


bliss X

Recommended Posts

Var hos Motorconsult og hentet ny forsyning nå, og han anbefalte å blande en halv liter HD med 4,5 liter diesel, dermed kunne jeg ti-dobble tilsetningen av denne blandingen i tanken; Gjør det lettere å dosere... (Husk diffisjonstett beholder)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

0,5 liter HD skal blandes med 3250 liter diesel. Tar du halvliteren med HD og blander med 2,75 liter diesel, eller parafin for å slippe diesellukten, og har det på en kanne, har du 3,25 liter som skal rekke til 3250 liter. Av denne blandingen bruker du 1 ml pr. liter diesel drivstoff du fyller.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Du skal tilsette 0,154 ml per liter diesel. På 110 liter blir det 16,94, altså 17 ml.

Jeg har fundert på å prøve dette vidunderserumet, da jeg har en Ford som ryker litt, men dette var da svært så nøyaktig mål? :confused: Hva om jeg tilsetter litt for lite eller litt for mye? Hva skjer? er det skadelig for motoren, eller reduseres effekten av stoffet?
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...