frankD Startet 4.Juni.2006 Del på Facebook Startet 4.Juni.2006 Noen som vet hva som har skjedd her? Posisjonsrapport LA7QZ Trykk på den siste blå posisjonen. Teksten på siste posisjonsrapport fra den 31. mai er: Owen Morgan on NAOMIJ lost after collision with M.V. Asian Excelsior, Owen is safe onboard MV headed for Teneriffe, Tita the cat is gone. Det er en tilfeldig posisjonsrapport som jeg åpnet på Winlink Posisjonsrapporter som blir mye brukt av langtur seilere. Sitér dette innlegget Menja Link to post
Sebaldus Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Owen Morgan har vel skrevet en del i bladet praktisk båtliv tidligere (før bladet ble ødelagt). Mener i alle fall at det er navn jeg forbinner med diverse artikkler. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 mailer med Morgan litt av og til. Skal sjekke med den skandinaviske langturlista på tirsdagen, om det finnes noe informasjon der. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mouche Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Det jeg tolker meldingen til er at; Owen befinner seg trygt ombord på en båt på vei til Tenerife, mens hans catamaran, Tita, er havarert/sunket etter kollisjon med skipet M.V. Asian Excelsior. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Suzuki Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 nei, katten Tita er borte. Båten til Morgan heter Naomij. Medmindre han har vært ombord i en leid, lånt eller vært mannskap på en båt da. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mouche Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Meldingen blir helt forvirrende for da står det først at Owen ombord Naomij er borte/tapt (lost) etter kollisjon med MV Asian Excelsior og deretter at han er trygt ombord MV (her mangler vel et navn?) på vei til Tenerife? Er meldingen i første tråden her komplett? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Suzuki Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 gå inn på linken i første inlegget, og klikk den BLÅ posisjonspila på kartet utenfor kanariøyene. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
submiss Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Huff, det var en diger båt han kolliderte med! Asian Excelsior Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
Boywonder Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Godt gjort.. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Mouche Svart 5.Juni.2006 Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 gå inn på linken i første inlegget, og klikk den BLÅ posisjonspila på kartet utenfor kanariøyene. Suzuki Greit, men er det bare meg som ikke skjønner meldingen? Ingen tvil om at den traff en sværing! Ca. 50000 dwt og hennes bredde (32,2meter) er største bredde på skip som kan gå gjennom Panamakanalen. Er en såkalt bulkcarrier bygget for transport av laster som korn, kull, malm osv. Eier er et stort og anerkjent rederi på Taiwan. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Suzuki Svart 5.Juni.2006 Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 meldingen er vel klar den ? Tenk som et telegram, stikkordet er stikkordsform.. ;-)) Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mouche Svart 5.Juni.2006 Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 (redigert) Vel, jeg begynner å se lyset på basis av at fasiten (?) er at hans båt (Naomij) er gått ned etter kollisjon med skipet M/V Asian Excelsior, hans katt (Tita) borte, men at han selv er er trygt på vei til Tenerife på et skip (M/V something), men til tross for (eller kanskje på grunn av) rimelig grad av shippingforståelse og det engelske språk så mener jeg at meldingen er uklar og selvmotsigende! Redigert 5.Juni.2006 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Suzuki Svart 5.Juni.2006 Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 jeg tror problemet er at meldingene går ut som en slags "SMS" melding over kortbølgenettet, og at det er begrenset antall tegn til rådighet i en enkelt melding.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Herman Svart 27.November.2008 Del på Facebook Svart 27.November.2008 Det er en stund siden dette, men Owan Morgan, LA7QZ/MM gir ikke opp selv om båten (og det meste av livet, i og med at det befant seg ombord i båten) hans sank. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.