Geir Frode Startet 4.Juni.2006 Del på Facebook Startet 4.Juni.2006 Hei Har fått meg en Compaq N800 VP som skal primært brukes som kartmaskin med gps.... På ladren står det: input 100-240volt 1,6a og output 18,5v og en strek med --- under 3,5a lps. Passer da DENNE ????? Står at den passer i følge skjema på sidene deres. Er usikker på om dette er måten å gjøre det på....tips.....jeg trenger tips. Har søkt i emnene men blir ikke videre klok Geir Frode Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
Cutty Sark Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 (redigert) Her er en liste over de bærbare som den skal passe for...... Så svaret er nok ja. På mange av disse er det et valg for 18V og et for 19V osv. Slik er det på min. Jeg kjører på 18V og det fungerer utmerket. Redigert 4.Juni.2006 av Marinello (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Løsningen du henviser til er en av måtene å løse lading av laptop i båt, en annen er å kjøpe en inverter slik at du kan bruke samme lader som du bruker hjemme. Dersom du går til innkjøp av en inverter kan du også bruke denne til å lade andre ting som kamera etc. Tror også du kommer rimeligere ut av det med å kjøpe en inverter, disse får du fra ca 300kr og oppover. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
GeirT Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 (redigert) Er usikker på om dette er måten å gjøre det på....tips.....jeg trenger tips. Denne har jeg hatt ett par år. Funker helt topp !Forslaget med inverter fra 12 til 230 og så med nettadapter tilbake til 18,5 V høres unektelig mer energikrevende ut. En Bil/Fly adapter er bedre, og enklere. Geir Redigert 4.Juni.2006 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Anonym Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Bare et tips som ligger litt utenfor.. Et firma som kaller seg Kensington lager en serie ladere til PCer osv.. Disse laderne finnes i versjoner for både AC og DC, alt fra 100-250V AC, og 12-24V DC. Selv har jeg en slik av typen for begge deler, som også er godkjent for bruk i fly (sikkert ingen stor forskjell egentlig) Det kule med disse laderne er at de kan brukes til alt mulig, både PC, mobil, gps, ipod, osv.. Bare å skaffe seg en "tip" til greia du skal bruke den til, ny "tip" er gratis, og bestilles enkelt på nettet! En forhandler i Norge er www.pcexpress.no Max effekt er av min 70W, men den finnes også i en kraftigere versjon (120W tror jeg) Sitér dette innlegget Link to post
BjarneBob Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Universalladdere av denne typen er som regel helt greie; har i alle fall erfaring med en fra Trust. Ellers så ville jeg tatt meg bryet å fått tak i pris på original Compaq Når det er sagt; dersom du skal investere i en inverter så kjøp KUN en med ren sinus kurve. De som ikke har det, firkant-puls eller modifisert sinus kurve som det heter så fint, tar som oftest knekken på det meste av fintfølende elektronikk inkl. batteriledere av ymse slag og motorverktøy mm. Og desverre så er de ca. 3 ganger dyrere pr watt enn de andre... Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 hadde til dell fra Chlas Olson i fjor, fungerte fint, tror den kosta 398 Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 5.Juni.2006 Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 Når det er sagt; dersom du skal investere i en inverter så kjøp KUN en med ren sinus kurve. De som ikke har det, firkant-puls eller modifisert sinus kurve som det heter så fint, tar som oftest knekken på det meste av fintfølende elektronikk inkl. batteriledere av ymse slag og motorverktøy mm.Har hatt 2 forskjellige Mascot invertere med mod. sinus i mange år og de har forsynt PC, (laptop) Playstation, TV og alt av ladere til forskjellige ting uten å ødelegge noe som helst, så det er tydeligvis forskjell på de forskjellige fabrikat. Sitér dette innlegget Link to post
Bryant Svart 5.Juni.2006 Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 Har kjøpt en slik til 398,- til min Toshiba hos Clas Ohlson. Den har input 11-14 volt og er innstillbar og klarer output volt fra 15 til 20V 3.5A. Kan også gi 22/24V 2.9A 70W. Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 5.Juni.2006 Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 (redigert) Denne har jeg også meget god erfaring med. Har kjøpt mange av den til meg selv og andre venner jeg har vært "konsulent" for når det gjelder slike opplegg. Vil også nevne at C.O. har en tilsvarende som er større, og som da er nødvendig for en del laptop'er som trenger en høyere effekt på strømforsyningen totalt sett. Mener jeg betalte ca en hundrelapp mere for den! NB! Sørg for å koble disse eliminatorene til strømopplegget i båten på en kraftig nok kurs, og ikke bare over et dårlig "sigaretttennerplugg"-uttak. Lykke til! Redigert 5.Juni.2006 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
topa Svart 5.Juni.2006 Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 Fant den ikke på C.O. Har noen varenr på denne Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 5.Juni.2006 Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 (redigert) Hei Beklager, jeg glemte det i mitt tidligere innlegg. V.nr. 38.1383, hos Clas Ohlson, pris 498,-, inklusive et utvalg av forskjellige typer plugger. Beregnet for laptop'er som kan finne på å "bruke" opp mot 120 W. (Belastning ved valgfri utspenning DC fra 15 til 20 volt er maks 6 A, eller ved 22 og 24 volt, maks 5 A) Redigert 6.Juni.2006 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.