Jump to content

Trimme Mariner 4hk


M/S Bastard

Recommended Posts

Svart (redigert)

Nytt spørsmål;

 

I forbindelse med bytte til ny gearsjalter så er det ett problem.

Det virker som om den bare har forover og fri, jeg mangler reversen med andre ord.

 

Må jeg av med undervannshuset for og løse dette?

Jeg står nå bare med stammen, powerhead er avskrudd.

 

PS. Finns det sprengskisse av dette på nett?

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå virker den som den skal :flag:

 

Det var en justering som krevdes, så av tegning at det var justeringsmulighet bak en gummipropp på stammen. Så nå virker sjalting på gear.

Og den starter også, skal bare finne en passende dunk så jeg får kjørt den litt

Link to post
Share on other sites

Høres bra ut. Treff på egen kjøl. Her finner du forresten godluft for motoren - Castrol TTS. Lukter skikkelig racing når man fyrer med denne olja. Bruker denne selv på Suzuki RG500'n min. Kommer nok til å slumpe nedpå litt TTS på Tohatsu'n og når vi en eller annen gang i sommer skal teste Aquaquick'en for første gang. Bare lukta utgjør minst 18 knop! Vroom - vroom! :cool:

Link to post
Share on other sites

...Men kom til og tenke på en ting, kan motoren kjøres på 95 blyfri? Uten noen tilsetninger annet enn olje

Bly er var vel til for ventilenes del, men tradisjonelle ventiler er det sparsomt med i en vanlig totakter og behovet for bly deretter. Så jeg tror nok trygt du kan kjøre på blyfri. Så kan du isteden legge ned penger på Castrol TTS tilsetting! :yesnod:
Link to post
Share on other sites

...Skulle hatt årer men det er vel vanskelig og få tak i på så kort tid.

Du har ikke noe Europris/Biltema/Clas i nærheten da? Om ikke annet, får du sikkert tak i årer hos disse. Sportsforretninger har sikkert også årer du kan bruke i ei jolle. Et visst minimum av årer er greit å ha. I det minste såpass at du kan padle deg unna leia/til land. Jeg var dyktig fornøyd med å ha årer ombord i Selcoen da vi fikk motorstopp midt i leia i Blindleia. En ting var at det var ikke en eneste en som stoppet og tilbød hjelp - noe annet var at mange passerte på kloss hold i godt driv. Det er bare noen billige plastgreier som er enkle å dele og stue unna, men de var fine å ha å padle til land med.
Link to post
Share on other sites

castrol A747 DET gir godlukt det...brukte denne på RG`n min... :cheers:

Nå er vi skikkelig på bærtur i forhold til emnet i tråden, men siden Bastard30000 later til å være i mål med det han startet tråden for... 747 og TTS gir samme lukten, såvidt jeg erhindrer. Men 747 skal vel være av bedre kvalitet og koster en del mer.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...