M/S Bastard Startet 5.Juni.2006 Del på Facebook Startet 5.Juni.2006 Er det noen muligheter for og trimme denne til en 5 Hk? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 5.Juni.2006 Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 Har du årmodellen ( eller serienummeret ) kan jeg prøve å finne forsellene Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
M/S Bastard Svart 5.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 Takk for det. Mariner 4M 6EO Evt 0 istedenfor O. Spørsmål til, hvor lenge holder den innebygde tanken på full pupp, på en 9 fots jolle. Aner ikke vekt på jolla men kan vel tippe en 60kg kanskje + meg på rundt 70 kg Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 5.Juni.2006 Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 1988 model ?? Ser ut til at de er ganske stor forsell på 4 og 5 hk modelene dette året, finner ingen umiddelbare likheter Kommer du opp på 1990 modelen ligger forsellene i dyser og reed åpning . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
M/S Bastard Svart 5.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 Ok, men takk for hjelpen alikevel. Får bytte den inn i en 6hk eller noe etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 (redigert) Nytt spørsmål; I forbindelse med bytte til ny gearsjalter så er det ett problem. Det virker som om den bare har forover og fri, jeg mangler reversen med andre ord. Må jeg av med undervannshuset for og løse dette? Jeg står nå bare med stammen, powerhead er avskrudd. PS. Finns det sprengskisse av dette på nett? Redigert 9.Juni.2006 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 9.Juni.2006 Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Hei Prøv å let under denne linken,det er mulig du finner noe der: div deletegninger Mvh beertrip Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Takk for link, den var kjempeflott Da er det bare og skru litt til Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 Nå virker den som den skal Det var en justering som krevdes, så av tegning at det var justeringsmulighet bak en gummipropp på stammen. Så nå virker sjalting på gear. Og den starter også, skal bare finne en passende dunk så jeg får kjørt den litt Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 11.Juni.2006 Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 Hei Alltid morsomt når en får ting til å virke igjen Har selv noen småmotorer stående,men de er i topp stand heldigvis Mvh beertrip Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 Joda, det er litt morro. Den går ikke helt reint, men jeg får kjøre den mere i ettermiddag. Men da i friluft.. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 Spørsmål til; Er det 2% oljeblanding på denne motoren? Har litt feit blanding nå så jeg må ordne med dette i morgen så går den nok renere tenker jeg. Mulig jeg får til en prøvetur i morgen kveld så jeg får prøvd den med motstand Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 11.Juni.2006 Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 Ja bruk 2% , har god erfaring med Penzoil og Shell sin Natilus ( lite røk ). Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
M/S Bastard Svart 12.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2006 (redigert) Nå går den ganskje bra, gikk uten juksing og gear fungerer også bra. Så nå er den og jolla klar for vannet Redigert 12.Juni.2006 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 12.Juni.2006 Del på Facebook Svart 12.Juni.2006 ...Så nå er den og jolla klar for vannetBlir det bp treff da, eller? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2006 Ja, det blir det Kommer vel til og sette den ut ved Snekkestad (for de som er kjent) da sparer jeg vel 20-30 minutter på reisen Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 12.Juni.2006 Del på Facebook Svart 12.Juni.2006 Høres bra ut. Treff på egen kjøl. Her finner du forresten godluft for motoren - Castrol TTS. Lukter skikkelig racing når man fyrer med denne olja. Bruker denne selv på Suzuki RG500'n min. Kommer nok til å slumpe nedpå litt TTS på Tohatsu'n og når vi en eller annen gang i sommer skal teste Aquaquick'en for første gang. Bare lukta utgjør minst 18 knop! Vroom - vroom! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2006 Er jo kjekt om det lukter fart ihvertfall Men kom til og tenke på en ting, kan motoren kjøres på 95 blyfri? Uten noen tilsetninger annet enn olje Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 12.Juni.2006 Del på Facebook Svart 12.Juni.2006 ...Men kom til og tenke på en ting, kan motoren kjøres på 95 blyfri? Uten noen tilsetninger annet enn oljeBly er var vel til for ventilenes del, men tradisjonelle ventiler er det sparsomt med i en vanlig totakter og behovet for bly deretter. Så jeg tror nok trygt du kan kjøre på blyfri. Så kan du isteden legge ned penger på Castrol TTS tilsetting! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2006 Ok, den er grei. Får vel fylle opp en 5L reservetank, kan jo være greit. Vet ikke hvor mye denne saken bruker. Skulle hatt årer men det er vel vanskelig og få tak i på så kort tid. Det går nok bra.... Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 12.Juni.2006 Del på Facebook Svart 12.Juni.2006 ...Skulle hatt årer men det er vel vanskelig og få tak i på så kort tid.Du har ikke noe Europris/Biltema/Clas i nærheten da? Om ikke annet, får du sikkert tak i årer hos disse. Sportsforretninger har sikkert også årer du kan bruke i ei jolle. Et visst minimum av årer er greit å ha. I det minste såpass at du kan padle deg unna leia/til land. Jeg var dyktig fornøyd med å ha årer ombord i Selcoen da vi fikk motorstopp midt i leia i Blindleia. En ting var at det var ikke en eneste en som stoppet og tilbød hjelp - noe annet var at mange passerte på kloss hold i godt driv. Det er bare noen billige plastgreier som er enkle å dele og stue unna, men de var fine å ha å padle til land med. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2006 Jo, alu/plast åre er bedre enn ingen ting. Skal ha treårer, men det er litt vanskelig og få de tidsnok Kommer meg nok frem tenker jeg, skal se om jeg rekker og sette ut jolla i dag Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 12.Juni.2006 Del på Facebook Svart 12.Juni.2006 castrol A747 DET gir godlukt det...brukte denne på RG`n min... Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 12.Juni.2006 Del på Facebook Svart 12.Juni.2006 castrol A747 DET gir godlukt det...brukte denne på RG`n min... Nå er vi skikkelig på bærtur i forhold til emnet i tråden, men siden Bastard30000 later til å være i mål med det han startet tråden for... 747 og TTS gir samme lukten, såvidt jeg erhindrer. Men 747 skal vel være av bedre kvalitet og koster en del mer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.