Jump to content

Hvilke påhenger skal jeg velge?


enter4u

Recommended Posts

Ok! Har hørt mye om de forskjellige merkene. Vet det er mange fans av Yamaha her inne. Men pris er også viktig. Nå prater jeg om NY 9,9/15 hester. Tohatsu koster 13390.- Johnson 13990.- og Yamaha el langt dyrere. Samme med Mercury. Noen som vet åssen Johnson er kontra Tohatsu og Yamaha?

Link to post
Share on other sites

Du får sikkert masse svar, med masse meninger. Jeg har ikke tenkt å uttale meg om motorer jeg ikke har egenerfaring med og kan derfor ikke gi deg råd/syndpunkter mht Johnson 9,9/15. Tohatsu sin motor er enkel og helt grei og Tohatsu har gjerne vært sterke på pris og på lav vekt.

 

Ellers bør du sjekke om ikke Mercury/Mariner har kampanjepris på sin 10/15 hester for tiden. Jeg mener å ha sett den motoren avertert for 13990 flere ganger de siste ukene. Jeg liker den motoren svært godt da jeg har veldig sansen for kombinert gir/gass hendel.

Redigert av Helge (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg liker den motoren svært godt da jeg har veldig sansen for kombinert gir/gass hendel.

Hmm! Pluss og minus med gir på hendel. Hadde det på min forrige Mercury, og det kosta skjorta og montere kontrollboks. Dvs ombyggings-setter var j..... dyrt :sad:

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder "mest for pengene" så er Tohatsu vanskelig å slå.

Har ikke kjennskap til Johnson fra de siste årene , men hadde en 97mod 35hk mandagsmotor som ikke gjør meg spesielt fristet til å kjøpe Johnson igjen med det første...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Hmm! Pluss og minus med gir på hendel. Hadde det på min forrige Mercury, og det kosta skjorta og montere kontrollboks. Dvs ombyggings-setter var j..... dyrt :sad:

Det argumentet (med negativt fortegn) ser også jeg med den kombinerte gir-/gassløsningen til Mercury/Mariner. Men for den som bare skal betjene motoren med styrekulten synes i alle fall jeg denne løsningen er glimrende. Jeg har hørt de som synes det kan kreve litt tilvenning, men jeg syntes ikke det for min del. Jeg er ikke i tvil om at dette er mye mer praktisk enn separat girhendel på siden av motoren. Har hatt gleden av å ha slik gir/gass-funksjon på en av mine motorer i snart 10 år. Prinsippet med gir/gass på "samme hånd" er jo ganske likt den kombinerte gir/gass-hendel jeg har i min Skibsplast 655 :yesnod: med unntak av at der vrir man ikke på gassen :lol: .
Link to post
Share on other sites

Er det 2-takt eller 4-takt vi snakker om? Dersom det er 4-takt er jo johnson motorene helt identiske med suzuki, og av markedets beste motorer. (Like bra men billigere enn yamaha?) Har selv DÅRLIG erfaring med johnson 30hk 2-takt. Har en 2002 modell som vi har hatt ekstremt mye trøbbel med. (mandagsmotor?) Er også veldig dårlig på ytelse i forhold til andre 30hk jeg har prøvd, og ryker og bråker rimelig mye. Sammenlignet med min 87modell 115 yamaha, framstår den faktisk som en gammeldags motor!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...