Sydvesten Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 Jeg sendte de nye eierene av denne flotte skuten en mail og tipset om denne tråden, i tilfelle de ikke kjenner til baatplassen.no Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
vikers Svart 13.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 Tommy seilte skuta til Hals i fjor høst, men har ligget der over vinteren tydeligvis. Håper de får Ursa hjem og får startet restaurering snart - hun er et flott skip! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Ingar Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Noen som vet hva som har skjedd med denne? Jeg har fått en epost fra den forrige eieren som gjerne vil komme i kontakt med de som har den nå. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 8.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2007 Om du mener du har fått e-post fra Danmark, så er den nye eier Tommy et eller annet, og eier før meg fikk alle kontaktpunkter til ham av meg. Skuta ligger på vannet rett etter Holmestrand ( på vei til Oslo) så jeg sist jeg seilte forbi. Hun skal gjennomgå full restaurering etter hva jeg har skjønt, og det så ut som om de var i full gang. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Hoppsann Svart 8.September.2007 Link til dette innlegget Svart 8.September.2007 Båtens nye eier er Tommy Gulbrandsen Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 8.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2007 Det het han , ja... Da slapp jeg og finne frem kontrakter. Tror han skulle igang med sjørøvertokt så snart skuta var bygd om. Han hadde i allefall sjørøverflagg i stormasten, og jeg tror han hadde fullt Jack Sparrow-kostyme også. Blir nok lett og få øye på vil jeg tro. :lol: Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
tugronja Svart 18.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2016 Hei Jeg er datter af en tidligere ejer af URSA, som er omtalt i denne tråden. Min far og jeg er meget interesseret i at finde ud af hvad som er blevet af URSA. Jeg har på et tidspunkt haft kontakt til Tommy Gulbrandsen, som fortalte han ikke havde den længere. Håber norgen her på siden ved noget om URSA eller Sverte Perle som Tommy kaldte hende. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.