Jump to content

Hva anbefales på en trebåt


micromidas

Recommended Posts

Jeg har en snekke der jeg har spurt mange hva som anbefales av olje eller lakk på hus og skrog .jeg har furuskrog og kryssfiner hus.Jeg skal også legge nytt tak på lugaren.og har fått fore meg at jeg skal legge glassfibermatte og polyester oppå.Er det mulig det er bedre med seilduk ?

:fishing::cool:

Link to post
Share on other sites

Olje eller lakk er vel en smaksak- allerede nå har jeg sikkert provosert noen som skal ha det ene eller det andre. Hva er brukt tidligere? Skal du fjerne all gammel lakk er det helt valgfritt, men om du ikke skal gjøre det, må du fortsette med lakk.

 

Glassfiber/polyester vs. maling og seilduk. Begge deler blir tett, jeg holder en knapp seilduk, men her er det også slik at du får svar etter som du spør.

Link to post
Share on other sites

Det er som Pete sier, like mange oppfatninger som antall meningsytere.

 

Bruk ikke lakk på begge sider av bordet. I "gamledager" brukte man ofte lakk på innsiden og olje på utsiden. Dette for at det skulle være lettere å holde båten ren innvendig. Satte man blank finish øverst, gjorde man omvendt.

 

Hyttetak. Personlig holder jeg en knapp på seilduk. Det har vært skrevet mye om dette tidligere, et søk i databasen vil kunne gi deg mye informasjon. Også om hvordan gjøre jobben. Uansett hva du velger, hvis du gjør jobben skikkelig, vil det holde i svært mange år.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...